Vágólapra másolva!
Az F1-ben 252 nagydíjon állt rajthoz, a Formula E-ben viszont nemcsak autót, hanem egy istállót is vezet. Ezt nagyobb kihívásnak érzi.

Jarno Trulli, aki 2011 végén, 252 nagydíjjal a háta mögött vonult vissza a Forma-1-ből, tavaly saját csapattal szállt be a forradalmian új technológiára épülő Formula E-be, és úgy érzi, ez nagyobb kihívás, mint versenyezni.

„Csapattulajdonosnak lenni nehezebb, mint pilótának" – idézi őt az Autosport. „Nem könnyű a nulláról felépíteni egy istállót. A többiekhez képest későn álltunk fel, ezért nagyon kemény feladat volt gondoskodni róla, hogy minden megfelelően működjön."

A 40 éves olasz versenyző az utolsó F1-es szezonját a sereghajtó Caterhamnél töltötte, és azt állítja, nem hiányzott neki a sport. „A kétéves szünet alatt egyáltalán nem vezettem" – mondta. „Eszembe sem jutott. Most is csak azért csinálom, hogy segítsek normálisan elindítani a csapatot."

Trulli a csapatfőnöki kihívásokat komolyabbnak érzi Forrás: AFP/Alejandro Pagni

Az egyszeres nagydíjgyőztes Trulli – aki pilóta is a csapatában – elismerte, hogy nehezen barátkozott meg az elektromos formaautók vezetési problémáival. „Ezek a versenyek abból a szempontból furcsák, hogy a legtöbb szériában végig padlógázzal kell vezetni, itt viszont körültekintően kell beosztani az energiát" – magyarázta. „Meg kell érteni, hogy hol vannak a határok, mennyire lehet keményen nyomni a gázt, és ehhez együtt kell számolni a mérnökökkel."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!