Társoldalunk:
Hírlevél

Ezért volt lassabb Räikkönen Alonsónál

2015.01.07. 13:08

Kevésbé képes alkalmazkodni autója sajátosságaihoz, mint volt csapattársa,véli a Ferrari elbocsátott technikai igazgatója, Pat Fry.

Az elmúlt év egyik legérdekesebb pilótapárosa a Ferrarié volt: Fernando Alonso mellé Kimi Räikkönen tért vissza Maranellóba, de a sokak által várt nagy összecsapásból meglehetősen egyoldalú Alonso fölény kerekedett. Noha ő is kiábrándító évet zárt, majd átigazolt a McLarenhez, csaknem háromszor annyi pontot (161-et az 55 ellen) szerzett, mint Räikkönen, így a tabella 6. helyén végzett, míg a finn csak a 12. helyet tudta elérni.

A Ferraritól szintén távozó Pat Fry úgy véli, a különbség oka az volt, hogy Alonso jobban tudott igazodni az autójához, miközben Räikkönen teljesen beleszürkült a mezőnybe.

„Két fő probléma volt: az első, hogy Fernando alkalmazkodóképesebb, a második, hogy az autó és a gumik korlátait kifejezetten nehezen lehetett összeegyeztetni Kimi vezetési stílusával" – nyilatkozta a brazil Totalrace-nek.

Räikkönen kevésbé alkalmazkodóképes, mint AlonsoForrás: AFP

„A helyzet ugyanez volt a McLarennél. Ott is nagyon érzékeny volt az autó elejére. Amikor ő és (Juan-Pablo) Montoya csapattársak voltak, úgy emlékszem, körülbelül hét különböző első futóművet használtunk egy szezon során."

Räikkönen 2014-ben folyamatosan panaszkodott arra, hogy nehézségei vannak az autó beállítása terén, de időről időre úgy tűnt, ezeket sikerült leküzdenie. Végül azonban csak alkalomszerűen tudta tartani csapattársa tempóját.

„Ahhoz, hogy az ember kihozza Kimiből a legjobbat, a stílusához passzoló autót kell adni neki" – ismerte el a sikertelenség miatt menesztett Fry, aki korábban a McLarennél is dolgozott együtt Räikkönennel.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!