Társoldalunk:
Hírlevél

Ecclestone tovább küzd a turbók száműzéséért

2014.12.12. 13:20

A Stratégiai Munkacsoport következő ülésén a V8-as vagy V10-es szívómotorok visszatérését fogja javasolni. Ő is valószínűtlennek tartja, hogy jövőre megrendezik a Koreai Nagydíjat.

Bernie Ecclestone nem titkolja, hogy már a kezdetektől fogva ellenezte a V6-os turbómotorok bevezetését, a szezon kezdete óta pedig különösen gyakran kritizálja a szerinte túl halk és túl bonyolult hajtásláncokat. A Forma-1 nagyura ezért szeretné elérni, ha 2016-ra visszatérnének a szívómotorok, és ezt a javaslatát a Stratégiai Munkacsoport jövő heti ülésén is felveti majd.

Ecclestone-nak nincs konkrét elképzelése arról, hogy a V8-as vagy a V10-es szívómotorokat szeretné-e újra látni, szerinte ez „a csapatokon és a gyártókon múlik majd." Bár sokan azzal érvelnek, hogy a jelenlegi, hibrid rendszerekkel felszerelt turbómotorok után visszalépés lenne újra bevezetni az egyszerűbb erőforrásokat, Ecclestone szerint ez nem jelentene problémát: az erőforrásokat ezentúl is el lehetne látni a hibrid jelzővel, és KERS is lenne bennük.

Szerinte a jelenlegi motorformulát köztudottan támogató Mercedest és Hondát sem tántorítaná el a váltás, hiszen „álomszerű lenne számukra, ha egy olyan szívómotort építhetnének, amelyet akár 1000 lóerőig is felfejleszthetnének."

Mikor felvetődött, hogy a híresztelések szerint az F1-be való beszállást fontolgató Volkswagen az új motorok miatt maradhatna távol a sportágtól, Ecclestone szintén nem mutatott különösebb aggodalmat. „Már elég régóta a színen vannak, de még egyszer sem tettek elég nagy erőfeszítést arra, hogy beszálljanak" – mondta a német gyártóról.

Ecclestone az idény végére sem kedvelte meg a turbókatForrás: AFP

Ecclestone elárulta, hogy a szabálymódosítást a Stratégiai Munkacsoport kedvező döntése esetén a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sem akadályozhatná meg, mert egy nemrég kötött kereskedelmi szerződésben, a Stratégiai Munkacsoport felállításakor eladták ezt a jogukat. „Eladták a jogaikat annak érdekében, hogy ezt az új csoportot olyan formában állíthassuk fel, ahogy azt helyesnek gondoljuk" – magyarázta a 84 éves üzletember.

Valószínűtlen, hogy lesz Koreai Nagydíj

Ecclestone-t a Koreai Nagydíj esetleges visszatéréséről is megkérdezték, állítólag ugyanis a verseny rendezői is meglepődtek azon, hogy a futam bekerült a 2015-ös versenynaptárba. Egyes források szerint csak Ecclestone trükkje volt, hogy visszarakja a nagydíjat a naptárba, de valójában nem fogják megrendezni. A naptár ugyanis a jelenlegi formájában 21 nagydíjat tartalmaz, ami azt jelentené, hogy jövőre sem csökkentenének az egy idényben felhasználható motorok számán.

Ecclestone tagadta, hogy erről lenne szó, viszont a nagydíj megrendezése szerinte is valószínűtlen. „Szerződésünk van velük" – mondta a koreai futam rendezőiről. „De ők azt szeretnék, ha nem kerülne sor a futamra."

A versenynaptár bővítésével tehát Ecclestone-nak kettős célja is lehet: egyrészt segítene Mecedes ellen harcoló motorgyártóknak, másrészt szerződésszegésért pénzt csikarna ki a koreaiaktól, ha elmaradna a verseny. Ecclestone ehhez annyit tett hozzá, hogy „több pénzt nem szednénk ki belőlük, mint amennyit a szerződés megenged."

Az elmúlt hónapokban az is szóba került, hogy a következő években Katar is Forma-1-es versenyt rendezhet, azonban Ecclestone szerint ez is valószínűtlen. A bahreini nagydíj rendezőivel ugyanis évekkel ezelőtt megállapodott, hogy a Perzsa-öbölben nem ad más országnak rendezési jogot.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!