Vágólapra másolva!
A csapatok rábólintottak, a Forma-1 Sportszabályzatába is bekerül a biztonsági autót egyes esetekben kiváltó megoldás.

2015-ben bevezetik a Virtuális Safety Cart (VSC) a Forma-1-es nagydíjakon, miután az Austinban és Interlagosban elvégzett tesztek tanulságait levonva a rendszer kellően letisztult ahhoz, hogy a versenyzők is elégedettek legyenek a használatával. Az előszezoni teszteken még tovább fogják csiszolni a biztonság kedvéért, de a következő évi Sportszabályzatba már biztosan bekerül, ha a csapatok is rábólintanak.

A VSC lényege, hogy amikor a pálya melletti LED-kijelzőkön megjelenik az erre vonatkozó felirat, nem küldik be az igazi Safety Cart, de a pilótáknak le kell lassítaniuk, és tartaniuk kell magukat a megadott, a versenytempóra jellemzőnél akár egyharmadával gyengébb köridőkhöz. A sebességüket 200 méteres szakaszonként mérik, és a jelzés megjelenéséhez képest 10 másodpercen belül kell visszavenniük a tempót. Erről, valamint arról, hogy hány tizeddel járnak a megszabott idő előtt illetve mögött, éppúgy kapnak értesítést a műszerfalon és – sípszó formájában – a fülhallgatójukban, mint a VSC-fázis végéről 10 másodperccel korábban.

A Virtuális Safety Carra figyelmeztető jelzés Forrás: AFP/Clive Mason

Noha kipróbálták a hosszú távú versenyekről ismert, csak a pálya meghatározott szakaszára érvényes fix sebességkorlátozást is, a pilóták inkább a VSC-re szavaztak, mert attól tartottak, hogy a szakasz elején túl hirtelen kellene fékezniük. „Mások féltek, hogy nem vennék észre a korlátozást, vagy csak túl későn. A nagy sebességkülönbségek pedig nehézségeket okozhatnának" – magyarázta az FIA szóvivője. „Ráadásul nincs konkrét vonal a pályán, ahonnan a korlátozás érvényes, ami büntetések tömegéhez vezethetett volna."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!