Vágólapra másolva!
Kicsi rá az esély, hogy 2015-ben egy szintre kerülnek a Mercedesszel. Paddy Lowe szerint a Red Bull csak a saját érdekeit nézi, amikor a költségkímélésre hivatkozva megint változtatni akar a motorformulán.

A Mercedes fölénye a motorfronton a Forma-1 új turbókorszakának első évében egyértelmű volt, a rivális Ferrari és Renault pedig nem bízik benne igazán, hogy jövőre ledolgozhatja a hátrányát. Habár a hajtásláncok hardverén a 2015-ös szezon előtt egy kvótarendszer szerint jelentősen lehet változtatni, az Auto Motor und Sport úgy tudja, a két motorszállító egyike sem dolgozott ki elég átfogó fejlesztéseket ahhoz, hogy elhasználhassa a szabályok által biztosított „zsetonjait."

A német szaklap azt írja, a Ferrari és a Renault egyszerűen túl későn látott hozzá a munkálatokhoz, amit Niki Lauda, a Mercedes ügyvezetői jogkör nélküli igazgatója érthetetlennek tart. „Miért nem kezdtek fejleszteni már Melbourne-ben, amikor egyértelművé vált számukra, hogy mekkora a lemaradásuk?" – firtatta.

A Ferrari és a Renault várhatóan jövőre is hátrányban lesz Forrás: AFP

Az Auto Motor und Sport szerint a Ferrari valamelyest át tudja majd venni a Mercedes trükkös elrendezését, amelyben a turbina a hagyományos módon, a motor mögött, a kompresszor viszont előtte található, a Renault-nak azonban esélye sincs rá. Bár sikerült leigazolniuk a híres motormérnököt, Mario Illient, neki már nem maradt elég ideje az átfogó módosításokhoz. „Számítunk némi teljesítménynövekedésre. Azt tudjuk, hogy a Mercedes szintjére nem érhetünk fel, de közelebb akarunk kerülni hozzájuk" – ismerte el az immár bevallottan a Renault gyári csapatának számító Red Bull főnöke, Christian Horner.

Pedig Andy Cowell, a Mercedes motorprogramjának főnöke – akit állítólag a Ferrari is megpróbált átcsábítani – szerint a helyzet papíron egyszerű. „A hajtásláncon egész évben szabad dolgozni, aztán a következő szezon elején lehet bevetni az új fejlesztéseket" – mondta az El Mundo Deportivónak. „Az ellenfeleink egy nagyon hosszú lista alapján fejleszthetnek, úgyhogy igenis lenne lehetőségük a komoly előrelépésre." Eközben persze a Mercedes sem fog tétlenül ülni a babérjain.

Savanyú a szőlő?

A Ferrari és a Red Bull megpróbálta kierőszakolni, hogy a szabályokat változtassák meg, részben feloldva a motorokra vonatkozó, szezon közbeni fejlesztési tilalmat. A Mercedes által felkínált kompromisszumot visszautasították, s bár Horner a költségek csökkentésére hivatkozva vetette fel, hogy át kellene térni az egyszerűbb felépítésű V6-os ikerturbókra, Paddy Lowe szerint a javaslat csakis önző érdekből született.

„Egy ikerturbós motor állítólag olcsóbb lenne a sima turbósnál, de még nem jöttem rá, hogy miért" – élcelődött a mindkét idei vb-címet bezsebelő Mercedes technikai igazgatója. „Az F1-ben alapigazság, hogy minden szabálymódosítás pénzbe kerül, különösen, ha a motorra vonatkozik, ezért ez a legröhejesebb költségcsökkentési javaslat, amit valaha hallottam."

Lowe rámutatott, hogy a szabályok mindhárom gyártó számára egyformák, majd a Red Bull manőverezésére reagálva hozzátette: „Ennél semmi nem lehetne nyilvánvalóbb példa arra, hogy valaki a szabályokat okolja azért, mert úgy érzi, nincs a csúcson."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!