Vágólapra másolva!
Erősebb motorral szerelt, továbbfejlesztett GP2-es autók jelenhetnek meg az F1-ben, amelyek kiszoríthatják az anyagi gondokkal küzdő Lotust, Force Indiát és Saubert. A kiscsapatok attól tartanak, hogy az F1 tulajdonosai átrendeznék az F1-es rajtrácsot, és a „Szuper GP2” révén megszabadulnának tőlük.  

Egyre komolyabb a veszély, hogy a Forma-1 mezőnye a tartós anyagi problémák miatt belátható időn belül öt konstruktőrként működő istállóra szűküljön, ami felveti a harmadik autók vagy az ügyfélcsapatok bevezetésének szükségszerűségét. E javaslatok viszont eddig nem bizonyultak megvalósíthatónak, ezért a csapatok és Bernie Ecclestone múlt hétvégi, brazíliai megbeszélésén ismét előkerült egy évekkel ezelőtti terv, amely nem kevésbé fenyegető az anyagi problémákkal küzdő Lotus, Force India és Sauber számára.

„Van egy alternatíva, amit 'Szuper GP2-nek' neveznek" – idézte az Autosport Bob Fernley-t, a Force India csapatfőnök helyettesét. „Továbbfejlesztett GP2-es autókra épülne, erősebb motorral. Számunkra az az irányvonal látszik kirajzolódni, hogy azt akarják, legyen öt konstruktőr és öt ügyfélcsapat. A (sport tulajdonosai) szerint ez a helyes út."

Austinban és Szocsiban csak 18 autó indult Forrás: Red Bull

A Forma-1-ben az elmúlt néhány hét során eszkalálódott gazdasági válság kapcsán több lehetséges forgatókönyv is felmerült a mezőny felduzzasztására. A harmadik autók bevezetése a csapatokra nehezedő anyagi terhek, a kiegyenlítetlen erőviszonyok és kidolgozatlan szabályrendszer miatt valószerűtlen, az ügyfélautók megjelenése pedig ellenkezik a sport alapvető értékeivel.

Olcsó lenne

Noha ez a „Szuper GP2" esetében sem lenne másként, a szintén a CVC Capital Partners tulajdonában álló, egységes versenyautókat használó bajnokság élcsapatai aránytalanul kisebb költségvetéssel dolgoznak, és az idén olykor a közben csődbe ment Caterham F1-es autóinál is gyorsabbak tudtak lenni.

„A benyújtott javaslatokat elnézve valamilyen hátsó szándékra kell gyanakodnunk. Úgy tűnik, egyesek azt szeretnék, hogy négy-öt csapat maradjon itt. Amikor egy évvel korábbi karosszériákat vagy motorokat ajánlanak nekünk, amelyek esetleg másmilyen specifikációjúak vagy ilyesmi, lennie kell valamilyen tervnek a háttérben. Mivel azonban senki nem áll ki mellette, még azt sem tudjuk, hogy kinek a célja lenne ez" – nyilatkozta Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke.

Kaltenborn szerint előfordulhat, hogy bizonyos érdekcsoportok szeretnének megszabadulni a Lotustól, a Force Indiától és a Saubertől, amelyek nyíltan közölték, hogy több bevételre van szükségük a fenntartható működéshez, de sem a nagycsapatok, sem a sportág tulajdonosai nem hajlandók nagyobb szeletet biztosítani számukra a tortából.

„A helyzet napról napra változik. Ez így nem mehet tovább, mi nem tudunk nem akarunk így dolgozni" - jelentette ki. "Minél több ilyen jellegű elképzelés lát napvilágot, mi hárman annál inkább úgy érezzük, egyesek talán nem akarják, hogy itt legyünk, és nagyon másképp képzelik el ezt a sportot."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!