Társoldalunk:

Horner: Sikertörténet a Red Bull 2014-es idénye

2014.11.07. 16:32

A csapatfőnök rendkívül büszke az istállóra, amiért a nehéz téli felkészülés ellenére csak a Mercedes áll előttük a bajnokságban. Úgy véli, a hajtásláncok miatti hátrányukat nagyon nehéz lesz ledolgozni a következő idényre.

A Red Bull 2010 és 2013 között zsinórban négy világbajnokságot nyert, idén viszont a Mercedes uralta a mezőnyt. A csapatfőnök Christian Horner ennek ellenére úgy gondolja, a Red Bull fantasztikus teljesítményt nyújtott az idei szezonban, hiszen a rendkívül nehéz téli felkészülés után is a konstruktőri bajnokság második helyén állnak.

A Red Bull a hajtáslánc sorozatos hibái miatt nagyon keveset tudott tesztelni a holtidényben, gyakran előfordult, hogy néhány kör után megadta magát az autójuk. Az idénynyitóra azonban összekapták magukat, s bár a Mercedes bajnoki sikerét nem fenyegették, a németeken kívül csak nekik sikerült versenyt nyerniük.

„Őszintén szólva úgy gondolom, hogy az idei évben elért eredményeinket a legnagyobb sikereink között tarthatjuk számon" - mondta Horner. „Ahhoz képest, hogy hol tartottunk a téli teszteken, most mi vagyunk az egyetlen csapat a Mercedesen kívül, amelyik nyerni tudott, ráadásul három futamon is. A konstruktőri bajnokságban másodikak vagyunk, az egyéniben pedig harmadikak."

Horner büszke a csapata idei teljesítményéreForrás: AFP

„Gyakorlatilag kihagytuk az előszezoni felkészülést, és a lóerők tekintetében is komoly lemaradásunk van a Mercedesekhez képest. Ehhez képest figyelemreméltó teljesítményt nyújtottunk."

Nehéz a dolguk

Noha Horner nemrég úgy nyilatkozott, hogy bizakodva várja a 2015-ös idényt, most elismerte, hogy „nagyon nehéz" lesz utolérniük az erősebb motorral rendelkező Mercedest. Ezt különösen azért tartja bosszantónak, mert a kasztnijukon rengeteget sikerült javítaniuk.

„Ha valaki a kasztni miatt marad el, a fejlesztéseknek köszönhetően újra felzárkózhat" – magyarázta. „A motorokkal azonban más a helyzet – egy kiforratlan technológiát fagyasztottunk le, és a gyártóknak rendkívül nehéz dolguk van, ha le akarják dolgozni a hátrányukat."

„Az elmúlt években is számos olyan szabályváltozást hoztak, amelyekkel megpróbáltak minket lelassítani. Gondoljunk csak a befújt diffúzorra, a dupla diffúzorra, a motorvezérlésekre – folyamatosan változtatták a szabályokat" – mondta. „A motor viszont egy befagyasztott, érinthetetlen alkatrész, ezért nagyon nehéz utolérni a riválisainkat."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!