Társoldalunk:
Hírlevél

Három Mercedes a rajtrácson? Más sem lenne a dobogón

2014.10.31. 18:16

A kis csapatok kiesésére ez a kézenfekvő megoldás, a szereplők azonban figyelmeztetnek rá, hogy a jelenleginél is egyoldalúbbá tenné a küzdelmet.

A Caterham és a Marussia – egyelőre nem feltétlenül végleges – kiesésével a mezőny létszáma 18-ra csökkent, márpedig a Bernie Ecclestone és a csapatok közötti, a Forma-1 működését meghatározó keretszerződés szerint abban az esetben, ha 20-nál kevesebb autó van, egyes alakulatoknak kettő helyett hármat kell indítaniuk. Néhányan, mint a Ferrari, régóta ezt tartanák a helyes útnak, a sport más szereplői azonban figyelmeztetnek rá, hogy a megoldás komoly veszélyeket rejt.

„Nem hiszem, hogy ezt a koncepciót kellene követnünk, mert túlságosan megváltoztatná a sportot" – jelentette ki az anyagi problémák miatt szintén a szakadék szélén egyensúlyozó Sauber főnöke, Monisha Kaltenborn. „Elsőre talán érdekesen hangzik, de pontosan hogyan használnánk fel és üzemeltetnénk azt a harmadik autót? Teljesen eltorzítaná a showt."

Egy harmadik Mercedes esélyt sem hagyna a többi csapatnakForrás: AFP

„Ha egy domináns csapat harmadik autója nem szerezhet pontot, akkor minek van a pályán? Különben meg másokat akadályoz meg a pontszerzésben. Rengeteg probléma merül fel, amellyel muszáj foglalkozni, és amelyben szerintem soha nem jutnánk egyetértésre."

Elfoglalnák a dobogót

A McLaren-es Jenson Buttonak sem tetszik az ötlet. Ő jobban szeretné, ha inkább kétautós, de versenyképes csapatokból állna a mezőny, és rámutat, hogy ha az idén három Mercedes lenne, gyakorlatilag senki másnak nem lenne esélye felállni a dobogóra.

„Annyi pozitívuma lenne, hogy több jó versenyző kapna jó autót. Ha azonban valamelyik kiemelkedne a mezőnyből – mint az idén a Mercedes lényegében az összes futamon –, akkor teljesen elfoglalnák a dobogót. Senki más nem jutna fel rá" – magyarázta Button.

Ennek a williamses Felipe Massa szerint a világbajnoki küzdelemre is negatív hatása lenne. „Gondoljunk csak erre az évre! Ha háromautós csapatok lennének, a vb már a szezon közepén véget ért volna" – vélte. „A versenyek többségén három Mercedes végzett volna az első három helyen."

Mivel a csapatokat legalább két hónappal előre figyelmeztetni kell, ha át kell állniuk három autóra, a szabály az idén még biztosan nem fog életbe lépni, de a 2015-ös bevezetéséhez is hosszas tárgyalásokra lenne szükség. 2016-ban pedig a létszám – ha más csapatok nem kerülnek bajba – az amerikai Haas F1 Team érkezésével várhatóan ismét legalább húszra nő majd.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!