Vágólapra másolva!
A folyamatos építkezés Franz Tost szerint hamarosan meghozza gyümölcsét. Céljaik nagyratörők, 2016-tól a legjobb öt konstruktőr közé szeretnének kerülni.

A Toro Rosso a héten bejelentette, hogy a következő idényben Max Verstappen váltja Jean-Eric Vergne-t a csapatnál. Az 1997-es születésű ifjonc a Forma-1 valaha volt legfiatalabb versenyzője lesz, és jövendőbeli csapattársával, Danyiil Kvjattal kiegészülve a Toro Rosso jövő évi pilótapárosának átlagéletkora 20 év alatt lesz, aminél alacsonyabb szám szintén nem fordult még elő a sportág 1950-től íródó történelme során.

A versenyzőket tekintve az istálló egyre fiatalodik. Jaime Alguersuari 2009-ben szintén fiatalsági rekordot döntve mutatkozott be a faenzai alakulatnál (az ő rekordját dönti meg jövőre Verstappen). A Forma-1-ben 2006-ban, a Minardi jogutódjaként bemutatkozó csapat közben azonban egyre nagyobbra nő a folyamatosan építkezéssel, fejlesztéssel, és rövidtávú céljuk a legjobb ötbe kerülés.

Franz Tost csapatfőnök elégedetten számolt be a jelenlegi munkálatokról. "Két hónapja kezdtük el építeni a második épületünket, amely a jövő év végén kerül majd átadásra. Ezután minden részlegünk egy fedél alatt fog üzemelni" - mondta az Autosportnak.

A Toro Rosso belépne a nagyok közé Forrás: Toro Rosso

"Ez azt jelenti, hogy a különböző egységek között sokkal egyszerűbb lesz az együttműködés, és javul a kommunikáció. Ez a faenzai központunk második épülete, itt kap majd helyet az összes mérnöki részleg, a hidraulikával foglalkozó egység, maga az autógyártás, valamint a versenycsapat is."

"A modern infrastruktúrával olyan pozícióba kell kerülnünk, hogy 2016-tól a legjobb öt csapat között legyünk." A Toro Rosso 2008-ban zárta legjobb évét, akkor hatodik lett a konstruktőri tabellán.

Megtartják a bicesteri egységet

A Forma-1-ben megszokott, hogy egy csapat több ország területén alakítson ki alközpontokat. Ez alól a Toro Rosso sem kivétel: az olaszországi Faenzán kívül az angliai Bicesterben is vannak egységeik. "A szélcsatorna és az aerodinamikai osztály továbbra is Bicesterben fog maradni, ahol szintén javítottuk az infrastruktúrát" - mondta Tost.

"Sok pénzt fektettünk be, és azt gondolom, aerodinamikai szempontból jó szintet értünk el, mivel az autónk elég versenyképes."

Megráncigálnák a nagyok bajszát Forrás: AFP/Attila Kisbenedek

Első éveikben még lefojtott V10-es motorokkal és átépített Red Bull-kasztnival versenyeztek az FIA külön engedélyével. A csapat helyzete azóta sokat változott, kinőttek a kiscsapat státuszból. Maguk építik a kasztnit, és nagyszabású terveik vannak.

"Nem lehet a mai autónkat a 2007-es vagy a 2008-as modellhez hasonlítani. Ma már önálló konstruktőrök vagyunk, és a Toro Rosso egy igen magas szintre lépett ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően" - közölte a csapatfőnök. "A jövőre összpontosítva az elkövetkező hónapokban számos új mérnököt fogunk leigazolni. Ők a tervezőirodában és az autó teljesítményéért felelős részlegeken fognak dolgozni, és várakozásaink szerint 2015-től versenyképes pozícióba fogunk kerülni."

Key kulcsember lett

Tost szerint James Key technikai igazgató létfontosságú szerepet játszott a mélyreható változások elindításában. "Nagy lökést adott a csapatnak a jelenléte, mivel számos új ötletet és új mérnököt neki köszönhetünk" - jelentette ki.

"Frissítettük a tudásunkat, és új tapasztalatokat gyűjtöttünk. Ez egy nagyon fontos lépés volt a csapat számára" - hangsúlyozta. "Még mindig tart a tanulási és fejlődési folyamat, ám egészen biztos vagyok abban, hogy Jamesszel kiegészülve a helyes úton járunk."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő fekete dobozt a jobb oldali hasábban!