Vágólapra másolva!
A jelenlegi technikai igazgató, Paddy Lowe elismeri, hogy a csapat sikere az elődje által lefektetett alapokra épül, de úgy véli, mára jócskán túlléptek azokon.

A Forma-1-be gyári csapattal 2010-ben visszatérő Mercedes tavalyelőtt aratta első nagydíjgyőzelmét. Tavaly már háromszor is sikerült az élen végezniük, az idén pedig fölényesen uralják a pályát, ami a technikai igazgató, Paddy Lowe szerint elsősorban annak köszönhető, hogy tovább finomították az előző szezon végén visszavonult Ross Brawn módszereit.

„Ez a csapat az elmúlt két-három évben felemelkedőben volt, tavaly kezdett el rendszeresen versenyeket nyerni és pole pozíciókat szerezni" – mondta az Autosportnak. „Le a kalappal Ross előtt, még ő is a részese volt ennek a folyamatnak. Azt hiszem, utána én emeltem egy magasabb szintre az egészet."

„Nem változtatni kellett az irányon, amelybe Ross vezetett minket, hanem inkább csak helyesbíteni" – tette hozzá Lowe. „Láttam és betömtem olyan réseket, amelyeket ő nem vett észre. Nagyon ritkán találok olyat, ahol 180 fokos fordulatra van szükség. Inkább hozzátenni kell a korábbiakhoz."

Brawn már csak történelem

Lowe, aki a McLarentől igazolt át a Mercedeshez, megjegyezte, hogy a csapat jelenlegi teljesítményét már nehéz Brawnra visszavezetni. „Ross december óta nincs nálunk, és az idő rohan" – mutatott rá. „A Forma-1 gyors játék; én szinte nem is emlékszem múlt decemberre. Úgyhogy minden tiszteletem Rossé, de ő már történelem."

Brawn rakta le a Mercedes sikerének alapjait Forrás: AFP

„Mi is végezzük a saját dolgunkat, és készülünk a következő versenyekre. Ez fantasztikus év volt, reálisan nem láttunk esélyt ilyen sikerekre. Eddig azonban történelmi jelentőségű eredményeket értünk el, és ebben a szellemben is szeretnénk folytatni. Sokat követelünk önmagunktól, a Forma-1-ben így kell lennie."

„Ez nagyon kíméletlen sport; csak annyira vagy jó, mint a legutóbbi versenyed. Ezért gondoskodnunk kell róla, hogy ne essünk vissza."

A konstruktőri összetettet magabiztosan vezető Mercedes a gyakori műszaki hibák ellenére már az első tizenegy forduló alatt is 393 pontot gyűjtött, 33-mal többet, mint az egész tavalyi szezonban.

A Ross Brawnnal tavaly készített exkluzív interjúnkat itt olvashatják.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő fekete dobozt a jobb oldali hasábban!