Vágólapra másolva!
A futam után már mindketten viccesnek tartották, mennyit panaszkodtak egymásra a csata hevében. Alonso elárulta, az akkumulátor hibája miatt majdnem feladta a versenyt Vettel bokszkiállása előtt. 

A Brit Nagydíj egyik fénypontját Fernando Alonso és Sebastian Vettel hosszú körökön keresztül tartó csatája jelentette, ami után végül a német megszerezte az 5. helyet a spanyol előtt. Vettel a 34. körben cserélt utoljára kereket, és Alonso elé tért vissza a pályára, aki azonban a bejáratott abroncsain egyből megelőzte őt. A címvédő ezután szorosan a Ferrari nyomában maradt, és többször is megpróbálkozott az előzéssel, Alonso viszont rendkívül keményen védekezve sokáig tartotta a Red Bullt. A csata végül a 48. körben zárult le, miután Vettel egy fantasztikus kerék-kerék elleni küzdelemben végül legyőzte a spanyolt.

A két világbajnok közötti harc nem csak a nagyszerű manőverekről marad emlékezetes, hanem az egymásra panaszkodó pilóták rádióüzeneteiről is. Vettel egyre idegesebben kiabálta a csapatának, hogy Alonso túl keményen védekezik ellene, ráadásul többször is négy kerékkel elhagyta a pályát. A spanyol szintén pályaelhagyással vádolta meg riválisát, és a végső előzés során azt is látni vélte, hogy Vettel tiltott helyen használta ki a DRS előnyeit. A futam után végül mindketten lenyugodva nyilatkoztak az ütközetről.

„Sok volt az adrenalin a csata hevében” – mondta Alonso, aki szerint „kívülről nagyon vicces lehetett, hogy mennyit panaszkodtunk egymásra.” A spanyol úgy látta, az előzés körében Vettel „háromszor-négyszer átlépte a határt, de a következő körben valószínűleg úgyis megelőzött volna, hiszen túl lassú voltam.”

A nagy csata után végül Vettel szerezte meg az 5. helyet Forrás: AFP

Alonso elárulta, nem sokon múlt, hogy egyáltalán sor kerülhetett a látványos csatára, néhány körrel korábban ugyanis majdnem feladta a versenyt. „Valószínűleg rosszkor jött a harc, mert két körrel azelőtt, hogy Vettel kijött a bokszból, azon gondolkodtunk, hogy kiállunk a versenyből” – mondta. „Gondjaink akadtak az akkumulátorral, aztán még a benzinnel is spórolnunk kellett.”

A spanyol versenyét nehezítette, hogy a bokszkiállásánál letöltendő 5 másodperces büntetést kapott, amiért a verseny eredeti indításánál rosszul állt fel a rajtrácsra, és az autója a kijelölt vonalnál előrébb foglalt helyet. „A felvezető kör nagyon zavaros volt. A rajtrácson próbáltam a saját rajtszámomat, a 14-est keresni, de csak (Valtteri) Bottas 77-esét és Kimi (Räikkönen) 7-esét találtam, az enyémet nem” – magyarázta. „Utána megpróbáltam visszatolatni, de nem tudtam a megfelelő sebességi fokozatba tenni az autómat.”

Vettel a verseny után is kitartott amellett, hogy Alonso néha átlépte a sportszerűség határait, de elismerte, ő sem vezetett teljesen tisztán. „Belülről néhányszor túl közelinek tűnt a dolog, de kicsit idétlenné vált, hogy folyamatosan egymásra panaszkodtunk” – mondta a német, aki szerint „Fernando általában nem hagy sok helyet a többieknek”. „Kétszer szerintem túl durván vágott be elém a 6-os kanyarnál, mert ha nem veszem el a gázt, összeütközünk. Láttam, hogy sokszor szélesen fordult, ezért úgy döntöttem, követem a példáját. Nem tudom, végül melyikünk csinálta meg többször.”

Christian Horner a verseny után elmondta, örül, hogy csapata részese lehetett egy ilyen nagyszerű ütközetnek, de jobban jártak volna, ha Vettel korábban el tud menni Alonso mellett. „Egyikük sem volt elégedett a másikkal, de Sebastian végül csak végrehajtotta a manővert. Kár, hogy ennyi időt vesztett Fernando mögött, mert különben Jenson nyomába eredhetett volna” – nyilatkozta. „Mindketten feszegették a pálya határait, Fernando többször lesodródott róla, ezért be is mutatták neki a figyelmeztető zászlót.”

A csapatfőnök hozzátette, Vettel abroncsait korán le kellett cserélniük a verseny elején, ezért neki nem volt lehetősége az egykiállás stratégiát választani, amelynek köszönhetően Daniel Ricciardo a dobogón fejezte be a versenyt.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!