Társoldalunk:
Hírlevél

Több istálló is felszólalt az ügyfélautók ellen

2014.06.20. 14:36

A Sauber és a Mercedes vezetői is úgy vélik, hogy az egymástól vásárolható kasztnik ártanának a Forma-1-nek. Wolff szerint ez csak akkor lehet jó megoldás, ha nem lenne elég konstruktőr.

Az elmúlt években egyre többször felmerült, hogy a Forma-1-ben újra engedélyezni kellene az úgynevezett ügyfélautókat, ami lényegében azt jelenti, hogy a csapatok akár teljes kasztnit is vásárolhatnak egymástól. Az elképzelés támogatói azzal érvelnek, hogy a pénzügyi problémákkal küzdő kisebb istállók sokkal jobban járnának anyagilag, ha saját autó építése helyett a nagyobb konstruktőröktől vásárolnának kasztnikat. Az így szerzett bevételek révén pedig a konstruktőrök is több pénzhez jutnának.

Az ügyfélautók bevezetésének azonban a kisebb és nagyobb istállók körében is vannak ellenzői. A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn szerint ez a megoldás nem csökkentené a költségeket, ráadásul alapjaiban megváltoztatná a sportágat. „A Forma-1 a konstruktőrökről szól – és ahhoz, hogy konstruktőröknek nevezhessük magunkat, a listában felsorolt alkatrészeket a szabályoknak megfelelően, magunknak kell megépítenünk” – mondta. „Ez a kihívás képezi az F1 DNS-ét, szükségünk van rá. Ez soha nem volt másképp – mindig arról volt szó, hogy gyári csapatok és kisebb istállók versenyeztek egymással.”

Kaltenborn szerint a kisebb konstruktőrökre is szükség vanForrás: AFP

Kaltenborn szerint a Forma-1-nek szüksége van a sokszínűségre, amit az ügyfélautók bevezetésével könnyen elveszíthetne, ráadásul kettészakadhatna a mezőny. „Az emberek szeretik látni, ahogy a Williams vagy a Force India közel kerül az élcsapatok legyőzéséhez” – nyilatkozta. „Ha csak három gyártó lenne, akkor csak ők harcolnának egymás ellen a mezőny elejében, miközben a többiek hátul vívnák a saját versenyüket. Ezeket a csapatokat csak a saját országukban ismernék.”

Nem tetszik az ötlet a Mercedest irányító Toto Wolffnak sem. „Már most is annyira kibővítettük a megvásárolható alkatrészek listáját, hogy a karosszérián és a pilótafülkén kívül szinte az egész autót meg lehet venni másoktól” – magyarázta. „Már majdnem ügyfélautókról beszélhetünk.”

„Én ellenzem az ügyfélautók engedélyezését, mert ez káros hatással lehet több olyan csapatra, akik valóban konstruktőrként vesznek részt a bajnokságban. Pedig a Forma-1 pont róluk szól, ez a konstruktőrök világbajnoksága” – jelentette ki. „Majd ha kevesebb, mint 18 autó lesz a mezőnyben, akkor elkezdhetünk arról tárgyalni, hogy mit kell tennünk a rajtrács kibővítéséért.”

Wolff szerint azonban kevés résztvevő esetén sem feltétlenül az ügyfélautók jelentenék a legjobb megoldást: a csapatok harmadik autót is indíthatnának, és egyéb megoldások bevezetését sem zárja ki.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!