Vágólapra másolva!
Az Osztrák Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén titánbetétet szerelnek két autó fenéklemezére, hogy megpróbálják visszahozni az 1980-as évekből ismert szikrákat. A Brit Nagydíj után pedig egy dupla megafonos kipufogót is tesztelni fognak, hogy a motorokat hangosabbá tegyék.

Miután az F1 Commission jóváhagyta, hogy 2015-től visszahozzák az 1980-as évek stílusában szikrázó autókat a Forma-1-be, a Mercedes és a Ferrari már az Osztrák Nagydíj pénteki edzésnapján ki fog próbálni egy megoldást, amely reményeik szerint ezt a hatást éri el.

Kimi Räikkönen, valamint Nico Rosberg autójának fenéklemezének egymástól eltérő pontjaira felszerelnek két-két titánbetétet, hogy kikísérletezzék, milyen elhelyezéssel lehet a legjobb szikrákhoz jutni. Az Autosport úgy tudja, a csapatok a hasmagasságot nem fogják csökkenteni a hatás fokozása érdekében. Ez csak az első lesz a szezon során lebonyolításra kerülő hasonló tesztek sorában, és a titánbetétek kötelező bevezetését még a jövő héten összeülő Motorsport Világtanácsnak is el kell fogadnia.

Ilyen szikrákat szeretnének visszacsempészni az F1-be Forrás: Williams

Az FIA nem adta fel az erőteljesebb motorhangért folytatott küzdelmét sem. Miután a Mercedes Barcelonában kipróbált trombitakipufogója nem bizonyult elég hatékonynak, az Autosport szerint a szövetség által megbízott hangmérnökök a Ferrarival együttműködve egy kettős kipufogóval kísérleteztek a tesztpadon, amelyben a megafonszerű egységet a turbina és a megkerülő szelep közé építették be. Ez állítólag biztató eredménnyel zárult, ezért a Brit Nagydíjat követő silverstone-i teszten élesben is be akarják vetni.

Bár a motorhang miatti vita az utóbbi időben valamelyest csillapodott, Räikkönen nem tartja mellékesnek a problémát. „Ha régebben megkérdeztünk valakit, hogy mi tűnt fel neki először, kiderült, hogy a hang nyűgözte le, amely miatt az autók a kanyarokban még gyorsabbnak tűntek" – mondta. „Most lassabbnak látszanak, mert nem elég hangosak."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!