A Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja, amelyben hat csapat is képviselteti magát, az elmúlt hetek során egy dokumentumban foglalta össze a sport jövőjével kapcsolatos elképzeléseit. Az Autosport szerint ebben arra irányuló ötleteket gyűjtöttek ki, hogy visszacsempésszék az F1-be az 1990-es évek elejének olyan drámai elemeit, mint az izzó féktárcsák vagy az aszfalton szikrákat vető autók.
Az istállóknál úgy vélik, a költségcsökkentést célzó szabálymódosítások némelyike módot adna a versenyzés látványosabbá tételére is. A bonyolult kialakítású és drága fékhűtőcsatornák régóta tervezett betiltását például körültekintő tervezéssel úgy is meg lehetne oldani, hogy a féktárcsák a kanyarok előtt jól láthatóan az izzásig hevüljenek.
A szikrázást az aktív futómű visszatérésével párhuzamosan tudnák visszahozni. Ez a nézők és a fotósok által egyaránt kedvelt jelenség, melyet az autók titánötvözetű aljának aszfaltra csapódása idézett elő, 1994-ben tűnt el, amikor a túl kicsi hasmagasság megakadályozása érdekében bevezették a fa fenéklemezeket.
Emellett fontolóra vesznek olyan aerodinamikai módosításokat, amelyek révén gyakrabban kirajzolódna az autó körül áramló levegő – ez jelenleg csak magas páratartalom mellett szokott előfordulni. Az izgalmak fokozása érdekében szerepel a napirenden az is, hogy a Safety Car-fázisok után állórajttal indítsák újra a futamokat, csökkentsék a versenytávot, valamint a mostaninál is fejlettebb módszereket használjanak a bokszkiállások során, még tovább rövidítve a kerékcserékhez szükséges időt.
A Stratégiai Munkacsoport a következő hetekben vitatja meg a javaslatokat, de ha bármelyiket elfogadják, azt még jóvá kell hagynia az F1 Commissionnek és a Motorsport Világtanácsnak is.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!