Társoldalunk:

A Red Bull tartja magát az átfolyásmérőkhöz

2014.04.18. 07:36

Szerintük továbbra sem pontos, de az egyértelműen kiderült a Fellebbviteli Bíróság tárgyalásán, hogy kötelező azoknak az adatait alapul venni. Vettel elismerte, hogy egyelőre nem fogják utolérni a Mercedest.

Miután az FIA Nemzetközi Fellebbviteli Bírósága hétfői ítéletében elutasította a Red Bull fellebbezését Daniel Ricciardo melbourne-i kizárása ellen, a csapatnál végre beletörődtek, hogy akkor is a benzintankban elhelyezett szabványos átfolyásmérő adataihoz kell igazodniuk, ha azok nincsenek összhangban a saját méréseikkel.

„Szerintem annyit tisztázott, hogy de facto az átfolyásmérő adatait kell alapul venni" – mondta Christian Horner az Autosportnak a Párizsban tartott, hatórás tárgyalásról. „Még akkor is az a referencia, ha esetleg 25 százalékosan pontatlan. Ezt a következtetést kell levonnunk."

Igaz, ekkora eltérésről valójában nem volt szó: Ricciardo autójában az Ausztrál Nagydíj alatt legfeljebb 1,3-1,8 százalékkal mért félre a szenzor, habár a Red Bull szerint ez a különbség is 4 tizedmásodperces lassulást okozott volna nekik körönként, ha alkalmazkodnak hozzá. A csapatnak később is akadtak gondjai az átfolyásmérőkkel, s bár Horner azt mondta, még mindig nem bíznak meg bennük, elfogadják a bíróság döntését.

A Red Bull igazodni fog az átfolyásmérőhözForrás: AFP

„Ezekkel a szenzorokkal vitathatatlanul elég sok baj volt" – állította. „Ahogy több tapasztalatunk lesz róluk, remélhetőleg egyre megbízhatóbbá fognak válni. Bahreinben már nem voltak problémáink velük, és mostantól remélhetőleg így is marad."

A Red Bull új fejlesztésekkel érkezett meg a Kínai Nagydíjra, a címvédő Sebastian Vettel szerint azonban még sokáig nem várhatják, hogy beérik a Mercedest. „Az autóval és a hajtáslánccal is előreléptünk valamelyest, ezért itt számíthatunk előrelépésre. De hogy mekkorára, az majd csak most fog kiderülni" – figyelmeztetett. „Az mindenképpen óriási meglepetés lenne, ha utolérnénk a Mercedest. Realistának kell maradnunk, és az első pár verseny eredményéből kiindulva nagyjából körönként egy másodperces lemaradásra kell felkészülnünk."

Vettel elismerte, hogy egyelőre nem csiszolódott össze tökéletesen az idei autójával. „Érzésre még nem olyan, mint szeretném, de nagyon sok változás történt, rengeteg újdonság van, amit meg kell tanulnunk használni, amihez alkalmazkodnunk kell" – mutatott rá. „Még mindig tanulunk az autóról, jelenleg ez a legnagyobb kihívás."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!