Vágólapra másolva!
Luca di Montezemolo és Bernie Ecclestone Bahreinben találkozni akar az FIA-elnök Jean Todtal, mert felülvizsgáltatnák az idén bevezetett, szerintük nem előnyös újításuk egy részét. Alonso szerint az autók túl lassúak lettek, Pérez viszont úgy véli, a versenyek nem az új motorok miatt unalmasak.

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo és Bernie Ecclestone az Autosport szerint találkozni akar az FIA elnökével, Jean Todttal, hogy megvitassa vele: milyen módon lehetne semlegesíteni az idén bevezetett új szabályok kedvezőtlen hatásait. Bár a hibrid technológiák meghonosítását a Forma-1-ben mindketten támogatják, ezért erről az útról nem akarnak letérni, Ecclestone nyíltan elismerte, hogy elégedetlen a turbómotorok hangerejével.

Montezemolónak pedig az nem tetszett, hogy mivel túlságosan takarékoskodniuk kell a benzinnel, a versenyzők „taxisofőrré" váltak. Szerinte a szabályrendszer a pilóták és a nézők számára egyaránt átláthatatlanul bonyolulttá vált. Az Autosport úgy tudja, ő és Ecclestone beérné a Sportszabályzat bizonyos pontjainak módosításával, vagy esetleg az üzemanyag korlátozott átfolyási sebességének növelése révén próbálná fordulatosabbá tenni a versenyeket, amelyeken eddig durván ötven százalékkal volt kevesebb előzés a tavalyihoz képest.

Az Autosport szerint Montezemolo nem azért elégedetlen a jelenlegi rendszerrel, mert csapatáról, a Ferrariról kiderült, hogy gyengébb a Mercedesnél és a Red Bullnál. Az istálló főnöke, Stefano Domenicali ugyanis már tavaly aggodalmát fejezte ki a reformok versenyzésre gyakorolt várható hatásai miatt, ezért Ecclestone-nal is találkozott az ügyben.

Alonso úgy véli, az autók túl lassúak lettek Forrás: AFP

Fernando Alonso a bahreini nagydíjhétvégén azt mondta, a pilótafülkéből nem találja unalmasabbnak az új szabályok kihívásait, az autókat azonban az olyanok, akik régebben is vezettek – mint Räikkönen, Button vagy ő – túl lassúnak találják. „A versenyzés még mindig izgalmas, hiszen meg kell küzdeni a többiekkel" – mutatott rá. „Nekünk ez van a génjeinkben. A gokartozást is élvezzük, hiába megyünk csak 50 km/ó-s sebességgel kemény gumikon, mindenhol csúszkálva."

„Tehát nem arról van szó, hogy ne lenne elég izgalom. Az autók azonban túl lassúak. Malajziában néhány évvel ezelőtt (2011-ben) Vettel 1:34.8-as körrel szerezte meg a pole-t, Hamilton leggyorsabb köre viszont a mostani versenyen 1:43.0 volt, ami kilenc másodperces különbség. Ez a kormány mögött ülve is érződik, és kevésbé élvezetes."

Unalmas, de nem a motorok miatt

Sergio Pérez, aki a múlt hétvégén el sem tudott rajtolni egy szoftverhiba miatt, ezért kívülről nézte végig, „unalmasnak" nevezte a Malajziai Nagydíjat, de azt mondta, a problémák valójában nem az új hajtásláncban, hanem az aerodinamikai módosítások miatt kisebb leszorítóerőben gyökereznek.

„A Pirelli hiába hoz nagyon-nagyon kemény keverékű gumikat, a kopásuk nem javul, mert sokat csúszkálunk, ezért ugyanolyan gyorsan elhasználódnak, mint eddig a lágyak. Emiatt nehéz közelről követni egy másik autót" – vélte. „Ennek a kisebb leszorítóerő az oka. Más stratégián kell lenni az előzéshez."

Az összetettben két forduló után vezető Nico Rosberg egyetértett Alonsóval abban, hogy az autók túl lassúak lettek, de ismét hangsúlyozta, hogy a benzinnel nem kell különösebben spórolni. „A gumikról azt hittem, hogy betonbiztosak lesznek. Tévedtem, mert most is háromszor kellett kereket cserélnünk. Az autók a rajtnál könnyebbek, a verseny végén viszont nehezebbek lettek a korábbinál" – mutatott rá. „Sokkal lassabban megyünk. Én is szeretném, ha gyorsabbak lennénk, de ez van. Malajzia hihetetlen volt, a pálya az esőtől borzalmas állapotba került, ezért túl lassúak voltunk. Az üzemanyagspórolás viszont pont olyan, mint a korábbi években. Nem változott semmi."

Alonso ugyanakkor úgy vélte, két futam alapján nem lehet ítélkezni a reformokról. „Még hosszú út áll előttünk, lesznek izgalmas és unalmas versenyek is. Éppúgy, mint a fociban" – mondta. „Némelyik meccs borzasztó, és 0:0-ra végződik, a következő viszont 5:4-re, és nagyon izgalmas."

Egyetértett ezzel a McLaren Group vezérigazgatója, Ron Dennis is. „Hagynunk kell leülepedni a dolgokat, mielőtt túl kritikusan nyilatkozunk" – jelentette ki. „Elégedetlenek mindig lesznek, ez elkerülhetetlen."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!