Vágólapra másolva!
Jean Todt azt ígéri, ha a csapatok is beleegyeznek, a jövőben változtathatnak a turbómotorok hangján és az üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó szabályokon.

Az Ausztrál Nagydíj után a rajongók többsége kemény kritikával illette a megújult Forma-1-et: elsősorban az eddigi szívómotoroknál jelentősen halkabb V6-os turbók és a sokak szerint túlzásba vitt üzemanyag-fogyasztás miatt panaszkodtak. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt úgy véli, időre van szükség a változások objektív megítéléséhez, de tartós elégedetlenség esetén nem zárkózik el néhány szabálymódosítástól.

Todt elárulta, a benzinnel való folyamatos spórolást ő is szeretné elkerülni, mert nem akarja, hogy az F1 egyfajta gazdaságossági versennyé váljon. „A csapatok javasolták, hogy 100 kilogramm legyen a maximálisan megengedett üzemanyag-mennyiség. Ha ők ezt akarják, számomra sem jelent problémát” – mondta Todt.

A hangos motorok mellett az előzéseket is hiányolták Melbourne-ben Forrás: AFP

Sokan az üzemanyag-spórolást okolták amiatt, hogy Melbourne-ben kevés előzést láthattunk, de a francia más véleményen van. „Ez az autók aerodinamikáján múlik, a melbourne-i pálya ráadásul soha nem kedvezett az előzéseknek” – magyarázta. „Biztos vagyok benne, hogy hamarosan rengeteg előzést látunk majd, ne ítélkezzünk túl hamar!”

Noha Todt személy szerint az új motorhangok „lenyűgözőek”, ha a nézők továbbra sem tudnak megbékélni vele, az FIA elgondolkozik alternatív megoldásokon az élmény javítása érdekében. „Most nyilván máshogy szólnak a motorok, de ha ez problémát jelent – és a csapatok is egyetértenek -, akkor megpróbálhatjuk valamilyen módon hangosabbá tenni őket” – ígérte az elnök.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!