Társoldalunk:

Nincs logikus magyarázat Vettel műszaki hibáira

2014.03.19. 13:35

A Red Bull nem tudja, a német miért küszködött súlyosabb gondokkal az Ausztrál Nagydíjon, mint Ricciardo. A Renault hisz benne, hogy néhány futamon belül utolérhetik a Mercedes-motoros autókat.

Az előszezonban rengeteg problémával küszködő Red Bull felemás teljesítményt nyújtott az Ausztrál Nagydíjon: az esős időmérő edzésen Daniel Ricciardo volt az egyedüli, aki meg tudta szorongatni az egyértelmű tempófölényben lévő Mercedeseket, és a futamon is a 2. helyen ért célba, bár utólag egy szabálytalanság miatt kizárták. Sebastian Vettel azonban már az időmérő harmadik szakaszába se tudott bejutni, mert egy motorhiba miatt kezelhetőségi problémákkal küszködött, vasárnap pedig az egyik henger nem működött a motorjában, ezért alig 5 körig bírt az autója.

A Red Bull elmondta, egyelőre nem sikerült rájönniük, miért fordult elő sokkal több műszaki hiba a címvédő autójában. „Úgy tűnik, a versenyen valamiért megadta magát az egyik henger, de még ki kell derítenünk, pontosan miért történt ez – okozhatta elektronikai hiba, szoftverprobléma, vagy egyéb gondok is” – magyarázta a csapatfőnök Christian Horner. „Sebnek szombat már szombat délelőtt is küzdenie kellett a hajtáslánccal, erre semmilyen logikus magyarázatot nem találtunk.”

Horner elmondta, Vettel és Ricciardo is vadonatúj motorokat használt, ugyanazokkal a beállításokkal, ezért a két versenyző hétvégéje közötti különbség is azt mutatja, „milyen bizonytalan a jelenlegi helyzet”. Egyébként Ricciardo sem úszta meg ijedtség nélkül: amikor a rajtrácsra indulva kihajtott a garázsból, nem működött a turbó az autójában. Az RB10-et vissza kellett tolni a garázsba, ahol újra beindították a motort, így az ausztrál el tudott indulni a versenyen.

Vettel szombaton és vasárnap is küszködött az autójávalForrás: AFP

A Renault programját irányító Rémi Taffin közben elmondta, a francia gyártó csapatainak lemaradása rövid időn belül behozható lesz, hiszen már tudják, mit kell tenniük a felzárkózás érdekében. Noha a téli tesztekhez viszonyítva a Renault máris sokat lépett előre, Taffin tudja, hogy még rengeteget kell dolgozniuk, ha el akarják kapni az idénynyitót uraló Mercedest. Christian Horner a napokban úgy nyilatkozott, a két gyártó motorja között Melbourne-ben körülbelül egy másodperces teljesítménykülönbséget tapasztaltak.

„Az egyenesekben lemaradunk a Mercedes-motoros autókhoz képest, ez nyilvánvaló” – ismerte el a szakember. „Nehéz megítélni, hogy valóban egy másodpercről van szó – de az biztos, hogy nem egy tizedről. A különbség közelebb áll az egy másodperchez, mint egy tizedhez vagy századhoz.”

„Már minden összetevő a rendelkezésünkre áll ahhoz, hogy behozzuk a lemaradásunkat” – tette hozzá Taffin. „Csak optimalizálnunk kell ezeket, és mindenből ki kell hoznunk a legjobb teljesítményt. A megbízhatósági hibákat is kell kiküszöbölnünk.”

Mivel a versenyen Ricciardo és a két Toro Rosso is célba ért, a Renault rengeteg adatot tudott gyűjteni Ausztráliában, de az bosszantja őket, hogy mindkét Lotus az ERS egyik részegysége, az MGU-K hibája miatt adta fel a versenyt. „Az autóink 50 százaléka elég jól működött, bár ők sem érték el azt a szintet, amit szerettünk volna. Még sok dolgunk van” – mondta Taffin, aki szerint a Renault az összes felmerülő problémát meg tudja oldani.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!