Vágólapra másolva!
Már beszélt a Nemzetközi Automobil Szövetség elnökével, és közölte vele, hogy mindenképpen meg kell próbálni javítani a motorok hangján, mielőtt a nézők elpártolnak a sportágtól.

A Forma-1-ben az idei évtől kötelezően használandó turbós erőforrások ugyan magasabb technológiai színvonalat képviselnek, mint szívómotoros elődeik, de a váltás azzal járt, hogy a versenyautók lényegesen halkabbak lettek, ami a sportágat követők jelentős részének nem tetszik. Az új korszak első versenyének otthont adó Ausztrál Nagydíj szervezői már jelezték, hogy a helyszínen tartózkodó nézők elégedetlenek voltak a hanghatással, ők maguk pedig azt fontolgatják, hogy pert indítanak szerződésszegés címén.

"Egy bizonyos termékért fizetünk, ezért írtuk alá a szerződést. Most alaposan megvizsgáljuk a helyzetet, mert úgy sejtjük, hogy szerződésszegés történt" - mondta a nagydíj után az Australian Grand Prix Corporation vezérigazgatója, Andrew Westacott. A vállalat képviselői már beszámoltak a panaszokról Bernie Ecclestone-nak is, aki az előzetes hangminták alapján eleve ellenszenvvel fogadta a turbómotorokat, és most mindent megtesz azért, hogy javuljon a helyzet. Mint elmondta, már felhívta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökét, Jean Todtot, és győzködte, hogy tegyen intézkedéseket ennek érdekében.

A vérszegény motorhang Ecclestone szerint elriaszthatja a nézőket az F1-től Forrás: AFP/Paul Crock

"Közöltem vele, hogy muszáj megnéznünk, van-e mód arra, hogy az autók hangja olyan legyen, mint az igazi versenyautóké" - nyilatkozta a Telegraphnak. "Nem tudom, hogy ez megoldható-e, de meg kell vizsgálnunk."

"Úgy vélem, hagynunk kell, hogy lemenjenek az első versenyek, és talán utána nekiállhatunk csinálni valamit. Nem várhatjuk meg, amíg vége a szezonnak, addigra ugyanis talán már túl késő lesz."

Ezzel arra utalt, hogy nem szabad kockáztatni azt, hogy a nézők esetleg tömegesen elforduljanak a Forma-1-től, amiért az autók hangja tompább lett. A halkabb motorok egyik pozitívuma viszont, hogy hallhatóvá vált a kerekek csikorgása.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!