Társoldalunk:
Hírlevél

Két hónapos lemaradásban van a Red Bull

2014.03.04. 12:08

Helmut Marko abban sem biztos, hogy ez egyáltalán behozható. A Renault-nál ugyanakkor úgy vélik, a motorjuk egyre közelebb jár az elvárásokhoz.

A Red Bull formájáról mostanában sok, egymásnak ellentmondó információ jelenik meg. Az kétségtelen, hogy a csapatnak a melbourne-i idénynyitón szerencsére lesz szüksége még a célba éréshez is, mert az autójuk a teszteken végig megbízhatatlan volt. Az elegáns RB10-ben ugyanakkor a riválisok szerint annak ellenére nagy potenciál rejlik, hogy a bahreini teszten nem értek vele jó időeredményt.

A Red Bullnál azonban nem is titkolják, hogy aggódnak a kilátásaik miatt. „A szezonnyitó számunkra legalább két hónappal korábban kezdődik a kelleténél" – ismerte el az istálló tanácsadója, Helmut Marko a Servus TV-nek. „Nem állunk úgy, mint kellene."

„A helyzet nagyon-nagyon súlyos" – tette hozzá. „Egyelőre fogalmunk sincs, hogy mennyi időre lesz szükségünk a hátrányunk ledolgozásához, sőt azt sem tudjuk, hogy az egyáltalán ledolgozható-e."

Nem a címvédő Red Bull az egyetlen csapat, amelynek aggódnia kell a műszaki hibák miatt: a tesztek alatt még a favoritnak tartott Mercedes autójával is sok probléma volt, és Niki Lauda kijelentette, hogy Melbourne-ben „szerintem a mezőny fele célba sem fog érni. Egyszerűen azért, mert nem volt elég lehetőség a tesztelésre."

A Red Bull kéthónapos lemaradásban vanForrás: Red Bull

A Red Bull különösen rosszul áll. Az Auto Motor und Sport egy meg nem nevezett bennfentest idézve azt írta róluk: „Semmi nem tűnt jónak: a motor, a sebességváltások és a beállítások nem voltak összhangban. Sebastian (Vettel) állandóan kipörgette a hátsó kerekeket, miközben a Williams úgy viselkedett, mintha sínen menne."

Az istálló egyik problémája a motorszállító Renault gondjaiból adódott, de az autójukkal is vannak komoly konstrukciós hibák, amelyek főként a hajtáslánc integrációjával – azon belül is elsősorban a hűtéssel – kapcsolatosak. A Renault helyettes ügyvezetője, Rob White azt állította, ők már közelebb járnak a megoldáshoz.

„Kezdtük egyre inkább úgy üzemeltetni a motorunkat az autókban, mint ahogy odahaza, a Viry-Chatillon-i próbapadon tettük" – magyarázta. „Egyre nagyobb teljesítménnyel működtettük a hajtásláncot, és azon a téren is előreléptünk, ahogy a pálya hosszában menedzseltük az energiafelhasználást. Ezen felül sikerült elhárítanunk a vezérlés hibáinak egy részét is."

White azonban nem rejtette véka alá, hogy „nagy megkönnyebbülés lenne" a Renault számára, ha a partnereik fennakadás nélkül végig tudnák csinálni az idénynyitó hétvégéjét. Elismerte, hogy a bahreini teszten nem teljesült az összes céljuk.

„Nem tagadhatjuk, hogy nem sikerült lebonyolítanunk mindegyik csapattal a teljes programunkat, és a melbourne-i felkészülésünk hiányos" – mondta. „Pozitívum, hogy mindenből csináltunk egy kicsit: időmérő- és versenyszimulációból, rajtolásból, hosszú etapokból, így annyit kijelenthetünk, hogy nagyot léptünk előre."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!