Vágólapra másolva!
Igaz, hogy állandóan lerobban, de amikor megy, gyorsnak tűnik. Vettel azt állítja, a csapatnál senki nem hisztériázik a nehézségek miatt.

A Red Bull küszködései a 2014-es előszezonban közismertek: az elmúlt négy szezont uraló csapat az állandó műszaki problémák miatt a tizenkét tesztnap alatt összesen 1711 km-t tett meg – harmadannyit, mint a Mercedes –, és legjobb időeredményük alapján Bahreinben csak a 7. helyre kerültek a csapatok között. Az ellenfelek azonban nem írják le őket, sőt úgy vélik, ha kikúrálják az autójuk gyerekbetegségeit, veszélyesen gyorsak lesznek.

„Én mindig aggódom a Red Bull miatt. Amikor össze tudnak rakni néhány kört, jól látható a tempójuk" – figyelmeztetett a McLaren-es Jenson Button. „Az autójuk ránézésre szép; aerodinamikai szempontból úgy néz ki, ahogy kell. Ha megbízhatóvá tudják tenni, akkor nagyon-nagyon ütőképesek lesznek."

Button hozzátette, hogy ezt nem csupán a Red Bull korábbi sikereiből kiindulva gondolja így. „Elég sok kört autóztam együtt (Daniel) Ricciardóval, aki az egyenesben nem tudott elmenni mellettem. Ehelyett végül a 11-es kanyar, egy gyors balos külső ívén előzött meg. Még sohasem láttam ilyet" – mondta. „Ha teljesíteni tudják a távot, ott lesznek a mezőny elejében."

A Red Bull gyakran lerobbant - de amikor nem, az ellenfelek gyorsnak látták Forrás: AFP/Mohammed Al-Shaikh

Hasonló szellemben nyilatkozott Lewis Hamilton is. Szerinte a Red Bullnak „úgy tűnik, fantasztikus autója van. Általában minél szebb egy kocsi, annál gyorsabb, ezért biztos vagyok benne, hogy nagyon erősek lesznek az idén is" – jelentette ki. „Ha rendbe teszik a motort, vagy azokat a rendszereket, amelyekkel gondjuk volt, szerintem megint ugyanolyan nehéz lesz legyőzni őket, mint eddig. Sebastian (Vettel) az uralkodó világbajnok, ezért mindenkinek ő lesz a célpontja."

Noha a bahreini tesztsorozat legjobb idejét Felipe Massa érte el a Williamsszel, ő egy új szett szuperlágy gumit használt ehhez, míg Hamilton úgy maradt le tőle csupán 2 századdal, hogy egy bekoptatott garnitúra lágy – papíron legalább 8-9 tizeddel lassabb – Pirelli volt az autóján. A Red Bull 2,5 másodperces hátránnyal zárt, de Vettel, aki az utolsó előtti tesztnapon egyetlen kört sem tudott befejezni, azt állította, a csapatnál senki nem esett pánikba.

„Természetesen engem is bosszant, hogy nem vezethettem" – ismerte el. „De azt hiszem, ez a helyzet a szerelőknek volt a legrosszabb, akiknek egész nap a garázs padlóján kell fetrengeniük, hogy sokadszorra is összerakják az autót. Olyat azonban nem tapasztaltam, hogy bárki felbosszantotta volna magát, még ha jelenleg persze nehéz időket is élünk."

Az RB10 adottságairól Vettel csupán annyit jegyzett meg: „A néhány körben, amit megtettem vele, elég jó benyomásokat szereztem róla. Ennél többet azonban nem árulhatok el."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!