Vágólapra másolva!
A döntő résztvevői kapnak egy extra szett gumit, a Q3 hosszabb, a Q1 rövidebb lesz. A motorok homologizációs határidejét viszont nem hosszabbították meg.

A Forma-1-es csapatok a Stratégiai Munkacsoport (SWG) pénteki, Angliában tartott ülésén rábólintottak az időmérő átalakításának terveire, amelyeket így már csak a Motorsport Világtanácsnak kell jóváhagynia. Ez azonban várhatóan formalitás lesz, mert az FIA elnöke, Jean Todt is támogatja a módosításokat.

Az Autosport szerint az időmérő döntőjének résztvevői kapni fognak egy extra szett gumit az opciós (lágyabb) keverékből, hogy ne maradjanak a garázsban az abroncsokkal spórolva, ami eddig gyakran előfordult, ellaposítva a küzdelmet. Megszűnik az a szabály is, hogy azzal a garnitúrával kell rajtolniuk, amellyel a Q3-ban kvalifikálták magukat a versenyre: ehelyett idén már a Q2-ben futott leggyorsabb körükben használt gumikkal kell majd nekivágniuk a távnak.

Ezzel párhuzamosan, hogy a döntőben legyen elég idejük kihasználni a plusz gumik nyújtotta előnyöket, a Q3 hossza 10-ről 12 percre nő, a Q1-é viszont 20-ról 18 percre csökken, mert a program teljes időtartama a televíziós műsoridő korlátai miatt nem nőhetett.

„Konstruktív ötlet átvariálni kissé az időmérőt. Vannak, akik azzal jöttek, hogy nem mehetnek ki a pályára a Q3-ban, mert nincs hozzá elég gumijuk" – magyarázta korábban Todt. „Forradalomról szó sincs, csak egy kis finomhangolásról."

Átalakították az időmérőt, de a Renault-nak nem adtak haladékot Forrás: Lotus

A hat istállót, valamint az FIA és a FOM képviselőit tömörítő Stratégiai Munkacsoport több más javaslatot is megtárgyalt. Leszavazták Bernie Ecclestone arról szóló indítványát, hogy ne csak az idényzárón, hanem az utolsó három versenyen osszanak dupla pontokat, valamint napirendre került a motorok pénteken már lejárt homologizációs határidejének két-három hónapos meghosszabbítása is.

Bár a bevallottan nehézségekkel küszködő Renault azt állította, végül nem kért halasztást, ennek némileg ellentmond, hogy az SWG foglalkozott a javaslattal, a várakozásoknak megfelelően elutasítva azt. A francia cég programját irányító Rémi Taffin szerint ugyanakkor pénteken a Renault motorját is a szabályok szerint homologizálták. „Minden segítene a teljesítmény és a megbízhatóság terén, amit három hónap alatt csinálni tudnánk" - mondta. "De nem hiszem, hogy szükségünk volt erre az időre. A motorunkat jóváhagyta az FIA, így azzal a verzióval megyünk Melbourne-be."

Sokak számára meglepő, hogy éppen a Renault-nak gyűlt meg a baja a leginkább a fejlesztésekkel. A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier megjegyezte: „Mivel a Red Bull-lal és a Lotusszal karöltve fejlesztették az új motorokat, amelyek bevezetését nem csupán pártolták, hanem ők kezdeményezték, mindenki arra számított, hogy a Renault mostanra jobb helyzetben lesz."

Igaz, Taffin szerint már csak a szoftverrel van gondjuk, amely ezután is módosítható.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!