Vágólapra másolva!
Bár a csapat Bahreinben nehézségekkel küszködött, azt már látják az adatokból, hogy az E22 sajátos orrkúpja a várakozásoknak megfelelően működik.

A Lotus kettős orrnyúlványa már az autó bemutatójának pillanatában nagy feltűnést keltett, de a bahreini teszten szerzett tapasztalatok alapján úgy tűnik, be is váltja a hozzá fűzött reményeket. Noha a tömege nagyobb, mint a hagyományosabb konstrukcióké, aerodinamikailag előnyösebb azoknál, mert az egyébként eltérő hosszúságú nyúlványok között több levegőt enged az autó alá áramlani.

„Az autóról kapott aerodinamikai adatok azt mutatják, hogy működik" – mondta a Lotus technikai igazgatója, Nich Chester az Autosportnak. „Konkrét számot nem fogok említeni, hogy mennyivel tartjuk jobbnak a hagyományos alacsony orrnál, de érzékeltük azt a számottevő előnyt, amely miatt ezt a megoldást erőltettük."

Chester elismerte: meglepődött, hogy a riválisok közül senki nem állt elő hasonló konstrukcióval, pedig a Lotus korábbi technikai igazgatója, James Allison – akinek tudomása volt az ötletről – átszerződött a Ferrarihoz, a Toro Rosso fejlesztési programját irányító James Key pedig megerősítette, hogy ők is gondolkodtak egy hasonlón.

A Lotus kettős orrnyúlványa meglepő látványt nyújt, de a pályán bevált Forrás: Lotus

„Tudom, hogy egyes csapatok hamar beleláttak abba, amit csináltunk, ezért azt hittem, legalább néhányan megpróbálják ezt az utat követni" – mondta Chester. „Ezzel az orral kapcsolatban a szerkezeti kialakítás a legfőbb nehézség, hogy átmenjen a törésteszten. A struktúrája természetesen eltér a hagyományos orrokétól, és elég sok kísérletezést követelt, mire elégedettek lettünk vele, és a teherbíró képessége megfelelővé vált."

A Lotus annak ellenére bizakodó volt a bahreini tesztsorozat után, hogy a négy nap alatt műszaki problémák miatt mindössze 621 km-t tudtak megtenni.

A különféle orrkúpok technikai előnyeiről és hátrányairól itt írtunk részletesen.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!