Vágólapra másolva!
Az új hajtáslánc annyival bonyolultabb az elődjénél, hogy a csapatoknak egyelőre minden javítás sokkal tovább tart, ami még jobban kihangsúlyozza a megbízhatósági problémákat.

A Forma-1-es autók a múlt heti bahreini teszten is rengeteg időt töltöttek a garázsban, olykor órákig vesztegelve két etap között. Ez azonban nem feltétlenül jelentette azt, hogy a szerelőknek valamilyen súlyos műszaki hibát kellett elhárítaniuk, csak a hajtáslánc, s azzal együtt az összes részegység beépítése annyira bonyolulttá vált, hogy minden javítás sokkal tovább tart, mint tavaly. Az egyes alkatrészekhez nehezebb lett hozzáférni.

A Ferrari pénteken csaknem egy fél napot vesztegetett el a telemetria hibája miatt. „Ezek az autók rendkívül bonyolultak, ezért időbe telik, amíg eljutunk egy probléma forrásáig, és kiderítjük, mi a gond" – ismerte el a csapat mérnök-igazgatója, Pat Fry. „Nehezebb hozzáférni a cserére szoruló alkatrészekhez, mint elvégezni magát a cserét. Ilyet bizonyos fokig már korábban is tapasztaltunk. Azt hittem, azokat a javításokat, amelyek miatt négy órát elvesztettünk, fele annyi idő alatt is el tudjuk majd végezni."

Fry szerint éppen ezért az autók nem annyira megbízhatatlanok, mint a megállások alapján tűnnek. A Williams például a bahreini teszt nyitónapján mindössze öt kört tudott a pályán tölteni, a következő két napon viszont külön-külön is két versenytávnak megfelelő távolságot tett meg. „Ha egyszer sikerült elindítani őket, egész sokáig bírják, ahogy azt több csapat is bebizonyította" – mondta Fry az autókról.

Az autók a teszten sok időt töltöttek a garázsban Forrás: Mercedes

A Marussia szenvedett a legtöbbet Bahreinben: ők a négy nap alatt is csupán 157 km-t teljesítettek, miközben a Williams bő tízszer ennyit, 1748-at. „Amikor leszedjük a motorburkolatot, azonnal látszik, hogy milyen bonyolultak ezek az autók" – erősítette meg a Marussia főnöke, John Booth is az Autosportnak. „Mindenhez szörnyen nehéz hozzáférni, három-négy másik alkatrészt is el kell távolítani hozzá. A részegységeket csak így lehetett beépíteni."

Ha így marad, félő, hogy a nagydíjhétvégéken egy délelőtt elszenvedett műszaki hiba miatt az érintett versenyző délután ki sem tud majd menni a pályára, mert az autóját nem tudják időben megjavítani. Booth szerint azonban „a motorcseréhez hasonló műveletek idővel gyorsabbá fognak válni, bár azért annyira nem, mint a Cosworth-szel voltak. A pótalkatrészek hiánya miatt itt nem volt összeszerelt motorunk, pedig felszerelni tízszer annyi ideig tart, mint kicserélni."

„Melbourne-ben már készen lesznek felszerelt motorjaink, de ha valamilyen autóvillamossági probléma adódik a motorház legmélyén, abból nagy kapkodás lesz."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!