Vágólapra másolva!
A csapatnál azt állítják, motorszállítójuk, a Renault azért van lemaradva a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest a hibrid rendszer terén, mert 2009-ben nem ők, hanem gyári csapatuk fejlesztette a KERS-t.

Bár a csapatok túlvannak a 2014-es előszezon felén, a Renault hajtásláncával kapcsolatban még mindig nem sikerült elhárítani minden problémát. A francia cég a nyilvánosság előtt optimista, és azt állítja, hardveres gondja nincs, tehát már csak a szoftverrel kell dűlőre jutnia, mások azonban nem ennyire bizakodóak. Egyes vélemények szerint akár az április Bahreini Nagydíjig is eltarthat, mire a Renault versenyképessé válik.

Nyílt titok, hogy a motorszállító elsősorban a bonyolult, immár kettős hibrid rendszer vezérlésével küszködik, ami a Red Bull főnöke, Christian Horner szerint tulajdonképpen a Renault egykori gyári csapatát irányító Flavio Briatore 2009 előtt hozott döntésére vezethető vissza.

„Ha visszagondolunk a Renault helyzetére, Flavio évekkel ezelőtt úgy döntött, hogy a KERS-t a csapatnak, nem a motorszállítónak kell fejlesztenie" – mondta Horner. „A Renault később eladta a gyári csapatát, és mi házon belül elkezdtük fejleszteni saját, a sebességváltóval egybeépített KERS-ünket."

„Most azonban az új hajtáslánccal az energiavisszanyerő rendszer ismét a motorszállítók hatáskörébe került, ahogy annak lennie is kell. Csakhogy a (Renault-nak) többet kell tanulnia róla, mint a Mercedesnek és a Ferrarinak, mert az utóbbiaknak már van néhány évnyi tapasztalatuk."

A Renault-nak nincs elég tapasztalata a KERS-szel, mert azt eddig többnyire a csapatai külön fejlesztették Forrás: AFP

Horner hozzátette, hogy a Red Bull előzőleg csak „korlátozottan" vette ki a részét a Renault ERS-ével kapcsolatos munkálatokból, de az utóbbi időben szorosabbra vonták az együttműködést, hogy közösen próbálják megoldani a gondokat.

A szintén Renault-motoros Caterham versenyzője, Kamui Kobajasi a csütörtöki tesztnap után azt mondta, a franciák valóban le vannak maradva a riválisaikhoz képest. "Amikor másokkal találkozunk a pályán, világosan látjuk, hogy a Mercedes-motoros autók sokkal, 20-30 km/ó-val gyorsabbak az egyenesekben. Ekkora eltérés még a féktávokban is óriási különbséget jelent" – magyarázta az Autosportnak, és megjegyezte, hogy a Renault V6-osa a kanyarokból való kigyorsítások során túl agresszívan adja le a teljesítményét, ezért nehezen is kezelhető.

A Renault technikai igazgatója, Rob White a BBC-nek pénteken azt mondta, „most tartunk ott, ahol az első tesztnapon szerettünk volna." Ugyanakkor megvannak a saját gondjai a Red Bullnak is. Az istálló technikai igazgatója, Adrian Newey elismerte, hogy a hajtásláncot a kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságok érdekében túl szűken építették be, ami túlmelegedéshez vezetett.

Noha a címvédő Sebastian Vettel a hatodik tesztnapon több (59) kört tudott megtenni, mint az előző öt alatt összesen, így is 5,4 másodperccel lemaradt az élen végző Kevin Magnussentől. A Die Weltnek el is ismerte, hogy „még mindig rengeteg bajunk van, kisebbek és nagyobbak egyaránt.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!