Vágólapra másolva!
A jerezi kudarc óta rengeteget dolgoztak a motorjaikon, és magabiztosan utaznak el a bahreini tesztre. A hajtáslánc részegységeinek összehangolása lesz a legfontosabb feladatuk.

A 2014-es előszezon első tesztjén még súlyos problémákkal küzdő Renault motorprogramjának vezetője, Rémi Taffin biztos benne, hogy sikerült megoldaniuk a Jerezben tapasztalt problémákat. Az első teszthéten a francia gyártó partnercsapatai sokkal kevesebb kört tudtak megtenni, mint a Mercedes és a Ferrari motorjaival hajtott autók - a Renault turbóival a Red Bull, a Toro Rosso és a Caterham is küszködött.

A Renault-nak az energiatárolóval, a turbófelöltővel és a turbónyomás szabályozórendszerével is gondjai akadtak, ami szoftverproblémákat is eredményezett. A súlyosnak tűnő gondok ellenére Taffin azt állítja, a Lotus múlt heti bejáratása sokat segített a hibák felfedésében, ezért nem számítanak rá, hogy a jövő szerdán kezdődő bahreini teszten hasonló nehézségekkel kell megküzdeniük.

„A tesztpadon is sokat dolgoztunk, és a bahreini teszt első napjára már a jerezi gyakorláson tapasztalt problémák nélkül fogunk megérkezni. Hiszünk benne, hogy ezeket a problémákat már sikerült kijavítanunk” – magyarázta a francia. „Készen állunk rá, hogy elvégezzük azt a munkát, amit valójában az első teszten szerettünk volna – más szóval, hogy végre rendesen tesztelhessük a hajtásláncot, és a partnereinknek is megadjuk a lehetőséget az autóik felfedezésére.”

A Red Bull nem csak a Renault, hanem a saját autója miatt is küszködött Forrás: AFP

Taffin elismerte, hogy a Lotus problémamentes bejáratása után a Toro Rosso újabb problémákkal szembesült egy forgatási napon, de azóta ezek okát is sikerült felfedniük. „Reméltük, hogy több hiba nem hátráltat minket, de volt néhány problémánk” – mondta a Toro Rosso kipróbálásáról. „Jól tudjuk, mi okozta a nehézségeket, és azóta dolgoztunk is az ügyön. Egy forgatási napon azonban semmit nem tehettünk.”

Taffin nem tagadja, hogy a Renault egyelőre nem tudta tartani az ütemtervet, de szerinte nincs nagy lemaradásuk. „A felzárkózásunk nem hónapok kérdése” – mondta. „Úgy gondolom, most már legalább ott tartunk, ahol az első teszten szerettünk volna tartani, tehát körülbelül háromhetes lemaradásról beszélhetünk. A tervek szerint haladunk a felzárkózással.”

A szakember szerint Bahreinben az lesz a legfontosabb feladatuk, hogy a hajtáslánc külön-külön már jól működő részegységeit összehangolják. „Leginkább azzal küszködünk, hogy miután mindent beépítünk az autókba, a legtöbbet tudjuk kihozni a hajtásláncból” – magyarázta. „Nehéz összehangolni, hogy a különböző részek jól működjenek együtt, ezért még az egyes részegységekből sem sikerült kihoznunk a lehető legjobb teljesítményt.”

Bár a turbómotorokat február 28-ig homologizálni kell, a Sportszabályzat egyik cikkelye engedélyt ad arra, hogy „megbízhatósági, biztonsági vagy költségcsökkentési” okokból a szezon kezdete után is változtassanak az erőforrásokon. Taffin elismerte, hogy a Renault élhet ezzel a lehetőséggel, de a komoly szabályváltozások miatt erre mindhárom gyártónak szüksége lehet.

„Létezik egy ’igazságos és méltányos’ szabály, amely lehetővé teszi, hogy bármelyik alkatrészt kicseréljük, amennyiben megbízhatósági problémákkal szembesülünk. Ezt a múltban is megtettük, és szerintem a jövőben is kihasználjuk majd” – magyarázta. „Ez azonban nem jelenti azt, hogy óriási megbízhatósági gondjaink lennének.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!