Vágólapra másolva!
Bár a Lotus bejáratásán a hírek szerint már jól működtek a francia motorok, amikor a Toro Rosso tesztelt egy forgatási napon, újra gond lehetett velük.

Közismert, hogy a Renault komoly műszaki problémákkal bajlódott a jerezi nyitóteszten, és emiatt a csapatai is sokkal kevesebb kört tettek meg a riválisoknál. Ám egy héttel később, amikor a Lotus zárt ajtók mögött, két filmforgatási nap keretében bejáratta az autóját a spanyolországi pályán, a franciák motorja állítólag már hibátlanul üzemelt. „Nem tapasztaltunk semmilyen problémát, még túlmelegedést sem" – jelentette ki az istálló ideiglenes főnöke, Gérard Lopez.

Ez ígéretesen hangzott, hiszen a csapatok jövő szerdán, immár Bahreinben ismét nekivágnak a tesztelésnek. Úgy tűnik azonban, hogy a Renault mégsem oldotta meg végérvényesen a gondjait. Kiderült ugyanis, hogy nemrég egy másik partnere, a Toro Rosso is kihasználta a maradék egy filmforgatási napját, amelyen a szabályok szerint legfeljebb 100 km-t lehet megtenni a Pirelli bemutatógumijain, és újabb akadályokba ütközött.

Sajtóértesülések szerint a csapat újonca, az orosz Danyiil Kvjat csak 70 km-t tudott teljesíteni az olaszországi Misanóban, mert az STR9 rendszeresen lerobbant a pályán, mégpedig a Jerezben tapasztalthoz hasonló hibák – főként a túlmelegedő akkumulátor és a szoftveres vezérlés problémái – miatt. Ez rossz hír, mert fontos lenne, hogy a Renault csapatai Bahreinben végre elkezdjék behozni a lemaradásukat, és minél több adatot gyűjtsenek.

A Toro Rosso tavalyig a Ferrari motorjait használta, csak idén, az új turbókorszak kezdetén váltott a nagy testvér Red Bull által is használt Renault-kra.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!