Amióta a költségplafon terve felmerült, a bevezetését nehezítő legfőbb akadályának azt tekintették, hogy szinte lehetetlen lenne gondoskodni a betartásáról. A nagy csapatok a kreatív könyvelés segítségével megpróbálhatnának túlköltekezni, hogy a pályán előnyre tegyenek szert.
Bernie Ecclestone úgy véli, tudja a megoldást: pénzdíjat ajánlana fel azoknak, akik lebuktatják a korlátozást kijátszó istállókat. „Fontolóra vesszük, hogy 1 millió eurót adunk a besúgóknak a helytálló információkért" – nyilatkozta az Express című lapnak. „A lebukott csapatnak aztán azt mondanánk, hogy a következő évben elveszítik a három legtöbb pontjukat. Majd meglátjuk, így is akarnak-e csalni."
Azt eddig is tudni lehetett, hogy január végén tartott genfi csúcstalálkozójukon a csapatok tárgyaltak a költségplafon bevezetéséről. Ecclestone most megerősítette, hogy ott 200 millió dolláros összegről volt szó.
„Megállapodtunk a költségplafonban, be fogjuk vezetni. Mindenki beleegyezett a 200 millió dollárba. Amit nem sikerült tisztáznunk, az az, hogy ebbe mi tartozzon bele" – magyarázta. „Biztosra veszem, hogy ha nem veszünk bele mindent, meg fogják találni a módját, hogy kijátsszák. Nehéz lesz (betartatni)."
Az egyik nyilvánvaló probléma a motorfejlesztési költségek elszámolása azoknak a csapatoknak – például a Ferrarinak – az esetében, amelyek az erőforrásokat házon belül készítik. A 200 millió dollár ettől eltekintve ésszerű határ abból a szempontból, hogy a kis-közepes, ennél már eddig is kevesebből gazdálkodó alakulatok számára nem jelent semmilyen változást, a nagyok költségvetését viszont megvágja, ezáltal csökkentve a mezőnyön belüli különbségeket. A limitet később fokozatosan egyre lejjebb lehetne vinni.
Ecclestone közben egy jótékonysági eseményen kijelentette azt is, hogy a vesztegetési botrányban ellene indított eljárás, amely áprilisban kezdődne a müncheni bíróságon, nem fog eljutni a perig. „Fogadjunk, hogy nem kerül rá sor!" – mondta. Már korábban felmerült, hogy egy jelentős összeg befizetése révén alkut köthetne a német ügyészséggel.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!