Vágólapra másolva!
Nehéz vezetni őket, de a kanyarokban nem elég gyorsak Adrian Sutil szerint. Fernando Alonso elismeri, hogy kevésbé fizikálisak, a versenyzők dolga azonban ettől még nem lett könnyebb.

Bár úgy véli, hogy a szezon végéig még legalább négy másodpercet gyorsulni fognak, Adrian Sutil szerint az újgenerációs F1-es autók pillanatnyilag túl lassúak. A V6-os, kettős hibrid rendszerrel felszerelt turbómotor elég erős, de az aerodinamikai módosítások visszafogják a tempót a kanyarokban.

„Tavalyhoz képest 20-30 százalékkal csökkent a leszorítóerő, és most a gumik is egy fokkal keményebbek lettek. Ez egyre jobban megnehezíti a dolgunkat" – mondta Sutil. „Kár érte, mert az F1 így pillanatnyilag túl lassú egy kicsit. A motor rendkívül erős, ebben a tekintetben nem vagyunk lemaradva, azt nagyszerű vezetni, és a turbófeltöltő is jól jön."

„Aerodinamikai téren viszont szerintem fejlődnünk kéne, mert az F1-es autóknak a kanyarokban is gyorsnak kell lenniük. És a gumik egyszerűen túl kemények. Nem értem, mi szükség volt erre az óvatosságra. Szerintem legalább a gumiknak tűrhető tapadást kellene biztosítaniuk."

Button és Alonso Jerezben. Az autók lassultak, de vezetni továbbra is élvezetes Forrás: AFP/Jorge Guerrero

Egyetért ezzel Jenson Button is, aki szerint a hagyományosan körönként 9-10 másodperccel lassabb GP2-es autók idén egyes pályákon megközelíthetik az F1-esek gyorsaságát. „Úgy véljük, a közepes keverékű gumik fél másodperccel tudnak kevesebbet a tavalyinál" – magyarázta a McLaren versenyzője. „Az autók is nehezebbek lettek, amitől már önmagában 1,2 másodpercet lassultak. Ez tehát 1,6-1,8 másodperces változás két tényező miatt."

Button ugyanakkor Sutilhoz hasonlóan úgy vélte, a szezon végéig az autók annyit fognak fejlődni, hogy már nem maradnak majd el jelentősen a 2013-asaktól. Fernando Alonso pedig volt csapattársával, Felipe Massával egyetértve azt mondta, a határon vezetni nem lett könnyebb, bár azt megjegyezte, hogy fizikailag a kisebb oldalerők miatt nem jelent akkora megterhelést, mint eddig.

„A tempó és az erők kisebbek lettek a kanyarokban, másfelől viszont sokkal több paramétert kell kontrollálnunk, több lett a gomb a kormánykeréken" – mutatott rá Alonso. „A gyors kanyarokban, a nagy nyomaték mellett jobban kézben kell tartanunk az autót. Egyszerűen csak más lett vezetni."

„Vezettem az F1-es autóknál fél perccel lassabb gokartokat is, mégis élveztem, és megizzadtam közben. Amíg a határon autózunk, a köridő nem befolyásolja az élményt. Most is élvezetes vezetni."

Alonso ugyanakkor kritikusan nyilatkozott a 2014-es modellek külsejéről. „Igen, rondák. Őszintének kell lennünk magunkhoz meg a szurkolóinkhoz, és el kell ismernünk, hogy így van" – mondta a CNN-nek. „Idővel valószínűleg hozzá fogunk szokni az új külsejükhöz, de első ránézésre nem túl szívderítő a kép. Márpedig az embereknek az autósport, a teljesítmény és a technológia csúcsa kellene eszébe jutnia a Forma-1-ről, és az autók eleje ezek egyikét sem sugallja."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!