Vágólapra másolva!
A csapat pénteken délután fél 2-kor, bő három órával a jerezi teszthét vége előtt össze is pakolt, miután a négy nap alatt csupán 21 kört tudtak megtenni az RB10-zel. Christian Horner szerint az autóval és a hajtáslánccal kapcsolatos gondokat a bahreini tesztig orvosolni tudják.

A Red Bull RB10 mindössze 21 kört tudott a pályán tölteni a 2014-es előszezon első hetének négy tesztnapja alatt, és a csapat a visszatérő műszaki hibák miatt már péntek délután fél 2-kor, bő három órával a leintés előtt szedelőzködni kezdett, hogy a Milton Keynes-i főhadiszállás felé vegye az irányt.

Az elmúlt négy évet uraló Red Bullt a kiszivárgó hírek szerint két, egymástól független technikai probléma is hátráltatta. Az egyik nem rajtuk múlt: már a keddi nyitónapon világossá vált, hogy az új turbókorszakban talpon maradt három motorszállító közül a Renault hajtáslánca komoly gyerekbetegségekkel küszködik, ezért másik két partnerük, a Caterham és a Toro Rosso is alig tudott megtenni kört. Míg keddtől csütörtökig a mercedes-motoros autók 2064, a ferrari-motorosak pedig 1036 kilométert teljesítettek, ami döntő az adatgyűjtés szempontjából, a Renault csapatai mindössze 358-at töltöttek a pályán.

Emellett azonban az RB10-zel kapcsolatban is fény derült legalább egy konstrukciós hibára, amely feltevések szerint abból eredt, hogy a csapat a kettős hibrid rendszer, az ERS két akkumulátorát az aerodinamikai szempontokat szem előtt tartva túl szűken építette be, ráadásul praktikátlan helyre, a két oldaldoboz aljára, a hűtők alá. Ezt túlmelegedést okozott, amit alátámaszt az is, hogy az autó többször füstölve, égett karosszériaelemekkel állt meg a pályán vagy tért vissza a bokszba, ezért pénteken egy sufnituninggal felérő extra lyukat vágtak az RB10 oldalára.

Newey figyeli az autóját, amely csupán 21 kört tett meg a négy tesztnap alatt Forrás: Red Bull

„Ez nagyon nehéz teszt volt számunkra" – ismerte el a Red Bull pénteki közleményében a csapatfőnök, Christian Horner. „A Renault motorokkal és a hűtéssel is különféle gondjaink támadhat, ami hátráltatott minket. A megtett kilométerek hiánya ellenére az viszont kiderült, hogy a következő, bahreini tesztig meg tudjuk majd oldani a problémákat. Ennek az első tesztnek éppen az volt az egyik célja, hogy már a szezon előtt feltérképezzük az esetleges gondokat. A következő hetek során rengeteg időt fogunk tölteni a próbapadon."

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey már csütörtökön hazarepült, hogy Daniel Ricciardo szavaival élve „visszatérjen a tervezőasztalhoz" Milton Keynes-i irodájában. Korábban elismerte, hogy a tavalyi világbajnoki küzdelem miatt az optimálisnál később kezdtek hozzá az RB10 tervezéséhez, ami az új szabályrendszer révén ezúttal a szokásosnál is nagyobb hátrányt jelent.

Ricciardo péntek délelőtt 7 kört tett meg a Red Bull-lal, és az istálló versenymérnök-koordinátora, Andy Damerum azt állította, minden etappal sikerült javítaniuk a motorvezérlésen. „Emellett részben a mi oldalunkon felmerült problémákat is orvosoltuk" – tette hozzá. „Később azonban felfedeztünk egy műszaki hibát az autón, melynek a vizsgálata során kiderült, hogy nem tudnánk időben kijavítani, ezért úgy döntöttünk, korán befejezzük a programunkat, és a begyűjtött adatok segítségével elkezdünk felkészülni Bahreinre. Két hét hosszú idő a Forma-1-ben, és biztosra veszem, hogy a Renault gőzerővel fog dolgozni az itt tapasztalt akadályok legyőzésén."

Mindez azt jelenti, hogy a Red Bull majdnem teljesen elvesztegetett négyet az összesen tizenkét tesztnap közül. A Jordan egykori technikai igazgatója, Gary Anderson azonban az Autosporton megjelent cikkében azt írta, a címvédő istálló bajnoki esélyeit még korai leírni. „Semmi nem lehet olyan jótékony hatással a bajaikra, mint egy boldogtalan Adrian Newey. A Red Bull talpra fog állni" – vélte. „A Renault összes csapata küszködött, de ha van istálló, amely tudja, mitől teljesít jól egy autó a pályán, az a Red Bull."

Mivel a következő tesztsorozatot csak február 19. és 22. között rendezik, az alakulatoknak majdnem három hetük lesz rá, hogy a jerezi tapasztalatokat hasznosítva előrelépjenek.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!