Vágólapra másolva!
Bár ő volt az egyetlen, aki megtett egy kört a 2014-es Pirellik prototípusával, azt az eső miatt senki nem tudta rendesen kipróbálni a Brazil Nagydíj nyitónapján. Szerinte ezzel érte a legnagyobb veszteség a csapatokat.

A Red Bullnál a rossz időjárás miatt nem tudták értékelni a teljesítményüket a Brazil Nagydíj pénteki szabadedzései alapján. Sebastian Vettel délelőtt a 3., délután a 2. helyen végzett az esőben, mindkét alkalommal lemaradva a csúszós pályát egész nap uraló Nico Rosbergtől, annak azonban nagyobb jelentőséget tulajdonított, hogy a körülmények miatt senki nem tudta kipróbálni a 2014-es gumik prototípusát. A versenyzők tesztelés céljából két szett közepes keverékű slicket kaptak a Pirellitől pénteken, de tesztelésre senkinek nem nyílt lehetősége velük.

„Az eső miatt az volt a legnagyobb veszteség, hogy nem használtuk a 2014-es gumikat" – jegyezte meg a sorozatban kilencedik győzelmére hajtó Vettel, aki egyébként a délelőtt folyamán egyedüliként kapta meg azokat, de mért kört ő sem tehetett meg velük. „Délután nem mentek ki sokan a pályára, hogy spóroljanak a gumikkal, ami a lelátókon ülő közönség szempontjából sajnálatos, de sajnos ez van. Muszáj, hogy szombatra és vasárnapra is maradjanak gumijaink."

Interlagosban majdnem egész nap esett az eső Forrás: Origo

Mark Webber délután több kört tett meg, mint a versenyzők zöme, és mind a rendes esőgumikat, mind az intermediate-eket kipróbálta, így úgy érzi, maximálisan kihasználta a körülményeket. Elsősorban az abroncsok viselkedésének feltérképezésén dolgozott.

„Ahhoz képest, hogy a legtöbben csak egy szett intermediate-et használtak, egész sok kört tettünk meg" – mutatott rá az utolsó nagydíjára készülő ausztrál, aki egy átmeneti KERS-hiba után 61 ezredmásodperccel maradt le Vetteltől. „A holnapra való felkészülés szempontjából eredményes napunk volt, hiszen akkorra is esőt várunk."

„A hosszú és rövid etapokon is meg kellett értenünk a gumikat, ugyanakkor spórolnunk is kellett velük, úgyhogy ez a nap komoly erőpróbát jelentett a csapatok számára, de összességében kihoztuk belőle, amit lehetett."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!