Társoldalunk:

A Red Bullt megviselheti Prodromou távozása

2013.11.19. 14:00

Ross Brawn szerint mindenképpen hatással lesz a csapatra, hogy az aero-főnökük a McLarenhez szerződött. Christian Horner inkább a turbómotoroktól tart.

A Mercedest irányító Ross Brawn úgy gondolja, a Red Bullt gyengítheti a következő években, hogy az aerodinamikai részlegüket irányító Peter Prodromou hamarosan a McLarennél folytatja a munkát. Az egyelőre nem világos, hogy Prodromou pontosan mikor érkezik meg Wokingba – a Red Bull a szerződése lejártáig, 2014 végéig nem akarja elengedni -, de Brawn szerint a címvédő mindenképpen megérzi majd egyik kulcsembere távozását.

„Őszintén szólva nem ismerem Petert, de remek mérnök hírében áll, és nagyon sikeres projektekben vett részt” – mondta. „Valami biztosan megváltozik majd. Nem hiszem, hogy lenne olyan csapat, amelyre nem lenne hatással egy ilyen kaliberű szakember elvesztése.”

Prodromou-t sokan a főtervező Adrian Newey jobbkezének tartják, 2002 és 2006 között a McLarennél, azóta pedig a Red Bullnál dolgoztak együtt. Brawn szerint a brit értékes információkat adhat át a McLarennek az osztrák istállónál folyó munkáról, de ez természetes a Forma-1-ben.

Prodromou valószínűleg csak 2015-ben kezdhet a McLarennél dolgozniForrás: Red Bull

„A Red Bull is azért lett ilyen sikeres, mert elhozták Adriant a McLarentől. Az ilyesmi a Forma-1 körforgásához tartozik” – magyarázta. „Ha a Red Bullnak van valamilyen különleges filozófiája vagy munkamódszere, akkor azt most a McLaren is meg fogja ismerni.”

A Mercedes csapatfőnöke azt jósolja, jövőre a Ferrari is sokat profitálhat abból, hogy átcsábították a Lotus technikai igazgatóját, James Allisont. „A Lotusnál nagyon jó autót tervezett, és biztos vagyok benne, hogy jövőre a Ferrari is erősebb lesz. Ilyen ez a sport” – vélekedett.

Christian Horner azonban úgy gondolja, 2014-ben az új, V6-os turbómotorok jelentik a legnagyobb veszélyt a Red Bull uralmára. A csapatfőnök szerint az erőforrások jövőre kulcsszerephez jutnak, ezért nagyon fontos, hogy ütőképes motorokat kapjanak a Renault-tól. „Óriási nyomás alatt kell dolgozniuk, de ez igaz a Mercedesre, a Ferrarira, és a következő idénytől a Hondára is” – jelentette ki. „Egyelőre viszont még kérdés, hogy pontosan mennyit számítanak majd az erőforrások.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!