Vágólapra másolva!
A turbómotorok 2014-es bevezetésének fontos része a pillanatnyi fogyasztás korlátozása, de a szabványosnak szánt mérőműszer egyelőre nem elég pontos.

A szívómotorokat jövőre leváltó 1,6-literes turbók bevezetésénél fontos szempont volt a takarékosság. Ezért nem csupán azt szabták meg, hogy az autóknak legfeljebb 100 kg benzinnel kell majd teljesíteniük a 305 km-es versenytávot, hanem a pillanatnyi fogyasztást is korlátozták. A Technikai Szabályzat 5.1-es cikkelye szerint 10 500-as percenkénti fordulatszámig (rpm) kg-ban mérve óránként legfeljebb 5,5+0,009*rpm benzin folyhat át az üzemanyagrendszeren. A felsőbb, 10 500 és 15 000 közötti fordulatszám-tartományban nem limitálják az átfolyási sebességet.

Csakhogy az Auto Motor und Sport szerint van egy kis bökkenő. Az FIA egy külső, Gill HySpeed nevű beszállítót bízott meg a szabványos átfolyásmérő elkészítésével, amely azonban az eddigi tesztek alapján nem elég megbízható. Míg legalább 0,5 százalékos pontosságot várnak tőle, a gyártónak egyelőre csak 1,5 százalékra sikerült leszorítania a hibahatárt. Ez nem elég.

Jövőre a kis fogyasztás fogja jelenteni az egyik fő technikai nehézséget Forrás: AFP

A cég dolgozik a problémán, de ha nem sikerül megoldania, az FIA kénytelen lesz a motorszállítók által szolgáltatott adatokat használni, ami aggályos lenne, mert az ellenőrizhetetlenség miatt könnyen válna vádaskodások alapjává a riválisok között.

Annál is inkább, hogy a turbómotorokkal járó legnagyobb kihívásnak éppen a kis fogyasztás elérése ígérkezik. A Mercedes GP csapatfőnöke, Ross Brawn a múlt héten rámutatott, hogy a versenyeken várhatóan a 100 kg-os abszolút határnak, az időmérőkön viszont a pillanatnyi fogyasztás korlátozásának lesz a legnehezebb megfelelni.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!