Vágólapra másolva!
A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry szerint a turbómotorok és az ERS miatt teljesen átalakul a Forma-1. Felipe Massa attól tart, ennek a show látja kárát.

A Ferrarinál úgy látják, a Forma-1-ben a turbómotorok bevezetése miatt jövőre teljesen átalakul a versenyzés jellege, mert a gyorsaság helyett az energiahatékonyság fog az előtérbe kerülni. "Így igaz, a futamok jövőre teljesen mások lesznek" - mondta a csapat technikai igazgatója, Pat Fry. "A versenyt előre megadott mennyiségű üzemanyaggal kell majd teljesíteni, folyamatosan változó energiaszint mellett."

"Könnyen előfordulhat, hogy jelentős eltérés lesz az elvileg lehetséges és az energiával illetve benzinnel való spóroláshoz igazított valódi tempó között. A verseny folyamán akár 1-1,5 másodpernyi is."

"Még vizsgáljuk, hogy milyen stratégiával tudjuk a leghatékonyabban kihasználni a rendelkezésünkre álló energiát. Ezt fontos lesz minden pályára kidolgozni, eldöntve, hogy hol lehet kihasználni a maximális potenciálunkat, és hol érdemes spórolni a benzinnel inkább."

A versenyzőknek teljesen új feltételekkel kell megbarátkozniuk Forrás: AFP

Fry figyelmeztetett, hogy a versenyzőknek sokat kell majd tanulniuk az új rendszerről. "Komoly változások jönnek ahhoz képest, amihez szokva vannak. Nekünk, a mérnököknek kell kidolgoznunk a legjobb szimulációkat, a versenyzőknek pedig a szimulátorban kell majd próbálgatniuk a különféle módszereket" - mondta.

"Sokkal többet kell majd gyakorolniuk, már jóval azelőtt, hogy először kimennének a pályára. Egyértelműen hasznosak lesznek a tapasztalt versenyzők: minél gyorsabban tudnak majd megtanulni bizonyos mechanizmusokat, annál könnyebben lesznek képesek a normális munkájukra, azaz az autó fejlesztésére koncentrálni."

Felipe Massa már most attól tart, hogy a versenyzés - nem csupán a turbók, hanem az aerodinamikára is kiterjedő szabálymódosítások miatt - jelentősen veszíteni fog az érdekességéből. "Az autók leszorítóereje sokkal kisebb lesz, mint most, és talán a gumikeverékeken is keményítenek" - mutatott rá. "Ezért nagyon csekély lesz a tapadás, vagyis minden megváltozik - az, ahogy vezetünk, ahogy versenyzünk, ahogy bánunk az autóval, a benzinnel, mindennel."

"Borzasztóan bosszantó lehet majd a rajttól kezdve spórolni a benzinnel - de nem csak az egyes versenyeken, hanem az egész szezonban."

Massa ugyanakkor hozzátette, hogy bár felesleges aggódni valami miatt, ami el sem kezdődött, a sport a közönség számára is bonyolultabbá válhat. "Rengeteg néző van, aki a tévében csak néha kapcsol át egy-egy versenyre, és sok tényező nehezen érthető" - vélte. "Ezért csak remélni tudom, hogy a futamok továbbra is érdekesek maradnak a nézők számára, és legalább egy kicsit a versenyzők számára is."

A McLaren főnöke, Martin Whitmarsh szerint a szabályokkal biztosítani kell, hogy egyik motorszállító se maradjon le túlzottan a többitől. "Ha valamelyik nem végez elég szép munkát a következő szezon elején, és nem kap lehetőséget a felzárkózásra sem, komoly esély lesz rá, hogy nem marad sokáig az F1-ben" - figyelmeztetett.

"Ez nem tenne jót a sportnak. Rengeteg találgatást hallani azzal kapcsolatban, hogy jövőre kinek a motorja lesz a legütőképesebb. Majd meglátjuk, de mindenképpen felelősen kell majd kezelnünk a kialakult helyzetet."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!