Vágólapra másolva!
Eric Boullier inkább a tehetséget, és nem a versenyzők súlyát veszi figyelembe Räikkönen utódjának kiválasztásakor. Megkönnyebbült, hogy a hosszabb tengelytávú Lotus is jól bánik a gumikkal.

A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier nem tartja túl nehéznek Nico Hülkenberget a jövő évi Forma-1-es autókhoz, így a német esélyei tovább nőttek az istállótól távozó Kimi Räikkönen helyének elfoglalására. Az utóbbi időben többször felmerült, hogy a 2014-es idényre csapatot kereső versenyzők közül hátrányba kerülhetnek azok, akik az átlagnál nehezebbek. A turbómotorok miatt ugyanis alapból nagyobb lesz az autók súlya, az istállók pedig a könnyebb versenyzők mellett szabadabban variálhatják a súlyelosztást.

A hírek szerint a mezőny egyik legmagasabb versenyzőjének számító Hülkenberget a McLaren is megkörnyékezte, de ők túl nehéznek tartották a 184 centi magas, 74 kilós németet. Úgy tűnik azonban, hogy a Lotusnál nem jelent kizáró okot a 26 éves német súlya, ezért ismét őt tartják az istálló első számú jelöltjének.

„Inkább a versenyző tehetsége és a benne rejlő lehetőségek érdekelnek minket, mint néhány kilogrammnyi különbség” – nyilatkozta Boullier a Forma-1 hivatalos honlapjának. „Biztosak vagyunk benne, hogy a fejlesztési részlegünk tud olyan autót építeni, amely megfelel a 2014-es szabályoknak, és bármelyik versenyző kezei között ütőképes lehet.”

Hülkenberg jóval magasabb, mint a versenyzők többsége Forrás: AFP

Noha korábban egy BBC-nek adott interjúban Boullier elismerte, hogy a pilóták súlyát sem szabad figyelmen kívül hagyniuk a döntéskor meghozatalakor, úgy véli, Hülkenberggel nem lenne problémájuk. „Szerintem ő nem túlsúlyos. A határon van, de nem túl nehéz” – mondta.

Boullier a Lotus módosított, hosszabb tengelytávú autójáról is beszélt, amelyet a múlt hétvégi Koreai Nagydíjon vetettek be először éles körülmények között. Noha a csapatfőnök nem volt benne biztos, hogy az E21 módosított verziója is képes lesz-e olyan jól bánni a gumikkal, mint az elődje, a Koreában elért kettős dobogós helyezés igazolta a fejlesztéseket.

„Úgy tűnik, ezt a tulajdonságot sikerült megtartanunk az autónkban, továbbra is kímélni tudjuk a gumikat” – mondta. „Trükkös feladat volt, hiszen egy megváltoztatott tengelytávú autó esetében újra ki kell találnunk, milyen beállításokat kell alkalmaznunk a különböző helyzetekben.”

A Lotus a remek jeongami eredménynek köszönhetően közelebb került a riválisaihoz a konstruktőri bajnokság második helyéért folytatott küzdelemben. Bár a Ferraritól még így is 45, a Mercedestől pedig 44 ponttal maradnak el, szerinte ez nem ledolgozhatatlan hátrány. „Mindig csak a következő futammal foglalkozunk” – magyarázta. „Ha az összes versenyen hasonlóan erős eredmény érünk el – és normális esetben erre lehet is esélyünk -, akkor visszatérhetünk a bajnoki küzdelembe.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!