Társoldalunk:

Alonso: A Red Bull nem csal

2013.10.04. 05:37

Mivel az egységes motorvezérlési rendszert szigorúan ellenőrzi az FIA, a Red Bull szerint nagy ostobaság lenne illegális eszközöket használni. Vettel biztos benne, hogy a többiek nem fognak rájönni, mi a titkuk.

A Koreai Nagydíj előestéjén a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner határozottan tagadta azokat a feltételezéseket, melyek szerint egy illegális megoldásnak köszönhetően gyorsabbak az ellenfeleiknél. Miután Sebastian Vettel óriási fölénnyel nyerte meg a Szingapúri Nagydíjat, Giancarlo Minardi úgy vélte, a Red Bull szabálytalan eszközökhöz folyamadott, és ezt az RB9 különös motorhangjával próbálta alátámasztani. Azt is elképzelhetőnek tartotta, hogy a Red Bull egy évekkel ezelőtt betiltott eszközt, kipörgésgátlót használ.

Horner szerint azonban irreális, hogy egy csapat a jelenlegi szabályok mellett ilyen cselhez folyamodjon, hiszen az összes istálló által használt szabványos motorelektronikát (ECU) nem lehet kijátszani. "Elég nagy hülyeség lenne kipörgésgátlót tenni egy olyan autóba, amelyet az FIA által felügyelt egységes ECU irányít, és amelyet folyamatosan ellenőriznek" - mondta Koreában az újságíróknak. "Elképzelni sem tudom, hogy bárki akár csak megpróbálkozzon ezzel."

A csapatfőnök úgy véli, a Red Bullt leginkább azért vádolják csalással, mert ez a legegyszerűbb magyarázat a sikereikre. "Sebastian olyan fölényes győzelmet aratott Szingapúrban, hogy az emberek elkezdtek agyalni rajta. Ez természetes" - magyarázta. "A többiek számára is az a legegyszerűbb következtetés, hogy biztosan csalunk."

A Red Bull azt nem tagadja, hogy trükkös motorvezérlést használForrás: AFP

"A szigorú ellenőrzések miatt azonban ez lehetetlen. Az igazság az, hogy (Vettel) hihetetlen versenyt futott Szingapúrban, elképesztő volt a tempója" - jelentette ki. Horner hozzátette, a Red Bullnak nincsenek álmatlan éjszakái az újabb vádaskodás miatt, és a találgatások a versenyzésről sem fogják elvonni a figyelmüket. Hasonló véleményen van maga Vettel is, aki szerint mindössze annyi történt, hogy a Red Bull - valószínűleg egy régóta használt trükkös, de legális motorvezérlés segítségével - megint jobb munkát végzett az ellenfeleinél.

"Büszkék vagyunk a megoldásunkra, mert a többiek soha nem fognak rájönni, hogyan csináljuk" - mondta. "Folyamatosan arra törekszünk, hogy fejlesszük az autónkat. Ez a házi feladatunk része."

Nem foglalkozik a Red Bullt övező pletykákkal Fernando Alonso sem, aki biztos benne, hogy Vettelék szabályos autót használnak. "Szerintem a Red Bull motorhangja egész évben más volt, mint a többieké" - vélekedett. "Szingapúrban ez még nyilvánvalóbbá vált, mert egy utcai pályán a kanyarokból is figyelni lehet a versenyt."

"Aki ott volt a barcelonai téli teszteken, hallhatta, hogy a Red Bullnak más volt a hangja a kanyarokban. Ők a többiektől eltérő megoldást használnak, de ez teljesen rendben van. Minden szombati és vasárnapi ellenőrzésen megfelel az autójuk, ezért nem lehet beléjük kötni. Csak rajtunk múlik, hogy jobb munkát végezzünk, és mi is maximálisan kihasználjuk a lehetőségeinket."

Lewis Hamilton ugyanakkor a Koreai Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján öntött némi olajat a tűzre, amikor kaján mosollyal azt mondta: "A belső kamerájából nézve (Vettel) legalább húsz méterrel korábban tudta tövig nyomni a gázt, mint bárki más, ami óriási előnyt jelent. Mi ez ellen nem tehetünk semmit, csak folyamatosan nagyobb leszorítóerőért rimánkodhatunk az autó hátulján. Én legutóbb 2007-ben vagy 2008-ban, még a kipörgésgátló idejében tudtam ennyire korán gázt adni."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!