Vágólapra másolva!
A szingapúri rajtnál Rosberg egy pillanatig az első helyen érezhette magát, majd hibázott, amit Vettel kíméletlenül kihasznált. Alonso ismét sziporkázott, míg Hamilton szabálytalan manőverekkel próbálta visszatartani Massát. Ricciardo az év beragadását produkálta.

Hiába indult jobban, hiába sikerült körülbelül azonos módon gyorsulnia Sebastian Vettel mellett, Nico Rosberg nem tudott élni azzal a hatalmas lehetőséggel, amelyet néhány pillanattal előtte éppen honfitársa adományozott neki. Igen, így történt: a Szingapúri Nagydíjon nem Rosberg kapta el kivételesen jó érzékkel a rajtot, hanem Vettel indult gyatrán.

Nem megszokott ez a háromszoros világbajnoktól, de azért időről időre láthatjuk, hogy ad egy kis (minimális) sanszot a többieknek. Most túl durván akart startolni, de csak a második próbálkozásra találta meg az optimális tapadást. Rosbergnek ez is elég volt ahhoz, hogy melléje érjen, ezért az egyes kanyar előtt már a Mercedes volt jobb helyzetben. Vettel azonban tökéletesen ültette be Rosberget a hintába, hiszen inkább hamarabb fékezett, hogy szűket tudjon fordulni, míg a vetélytársa benézte a féktávot. Kisodródott a műfűre, onnan pedig már esélye sem volt visszazárni a Red Bull elé. Ha Rosberg pályakezdő lenne, akkor mondhatnánk, hogy elfogta az ifjonti hév, de ezt már nem hozhatja fel a mentségére.

Rosberg a rajtnál majdnem elkapta Vettelt, aki azonban beültette őt a hintába Forrás: Red Bull

Az viszont már az előző futamokon is látszott, hogy a Mercedes-ek az első pár kanyarban a többiekhez képest többet csúszkálnak, enyhe tapadáshiánytól szenvednek, ami éppen elég ahhoz, hogy ilyen apró, de sorsdöntő hibák becsússzanak. Talán ez az ára annak, hogy mostanra már a teljes versenytávon is ütőképesnek számítanak. Kár érte, hiszen utóbb kiderült, hogy ez volt az egyetlen esély Vettel megszorongatására.

Bár elvileg az első sor csatája minden rajt legfontosabb pillanata, Fernando Alonso ismét gondoskodott arról, hogy ne csak Vettelre és Rosbergre figyeljünk, ugyanis ismét elképesztően indult. Ha a rajtok alapján rendeznék a világbajnokságot, a két ferraris versenyző hatalmas csatában lenne egymással a címért, de a pontokat sajnos nem ezért adják. Ettől függetlenül a spanyol rendszeresen az első kanyarokban kozmetikázza a szombati gyengébb teljesítményét - ezúttal is eredményesen előzőzött négyet az egyes kanyarban.

Kicsit érthetetlen, hogy a többiek miért nem tudnak reagálni erre, hiszen a spanyol ezúttal sem csinált mást, csak azt, amit máskor is szokott. Sokszor láthattuk már tőle, hogy előszeretettel választja a külső ívet a rajt után, ahol a felgumizott íven vesz egy rövidebb féktávot (hiszen ott nagyobb a tapadás), majd befordul a belül bizonytalankodó versenyzők elé. Most sem tett másképp. A rajtot eleve jobban kapják el a Ferrarik, és Alonso okosan most is inkább kifelé próbálkozott. Belül Felipe Massa kötötte le Mark Webber figyelmét, sőt még Romain Grosjean is nagyon keményen bevágott eléjük. Mindenki görcsösen a belső íven kereste a jobb pozíciót, míg Fernando kívülről legyorsulta a rosszul induló Lewis Hamiltont.

Grosjean kicsit túl agresszíven zárt rá Webberre, aki erre oldalt váltott, de ő is otthagyott pont egy sávot maga mellett a külső íven. Alonso tehát megkapta a féktáv legjobban tapadó részét, de belül mindenki útban volt neki a bekanyarodáshoz. Egy esélye maradt: egy nagyon rövid féktávval befékezni magát eléjük. Ha nem sikerül, legfeljebb lecsúszik a pályáról, és a hármas kanyarban valahová a helyére visszatér. De szokásához híven ismét megcsinálta, amit kigondolt, bár közben Webber első szárnyát is majdnem elvitte, sőt a pályáról is kis híján lecsúszott. De végül egyik sem történt meg, így ez lett az idei szezon egyik legzseniálisabb rajtja. Felipe Massától láthattunk hasonlót Silverstone-ban.

Alonso kívül fékezve csinált bolondot a többiekből Forrás: AFP

Apropó, Massa. Ő is legalább annyira jól indult, mint Alonso, de mivel a másik oszlopból rajtolt, esélye sem volt, hogy a külső ívet keresse. Belül kellett próbálkoznia, ám Webber lezárta előtte az utat. Emiatt egy kicsit hamarabb is fékezett, így esélye nem volt javítani. Egyedül a beragadó Hamiltont gyűrte le egy pillanatra, akinek Rosberghez hasonlóan szintén nem sikerült a pályán befordulni. Hamilton azonban ezzel nem törődve a hármas kanyarban beugrott a Ferrari mellé, vagyis már itt előnyszerzésre használta fel a pályalevágást. Tovább támadta Massát, egészen a hetes kanyarig fej-fej mellett haladtak, ahol a brazil nem hagyott neki helyet, így ő ismét kiszélesítette a kanyart, majd újra bevágott a Ferrari mellé. Egymás után kétszer is szabálytalanul használta a bukóteret előzés céljára, úgyhogy nem véletlen, hogy felszólították, engedje vissza maga elé Massát.

A két Mercedeshez hasonlóan Romain Grosjean bizonytalanságát is a tapadáshiány szülhette, ugyanis a francia a következő kanyarokban sem találta a helyét Webber Red Bullja előtt. Az ausztrál már az ötös kanyar utáni hosszú padlógázas részben támadni tudta (ez az egyik DRS-zóna, de ekkor még nem lehetett használni), majd a hetes kanyar féktávján kívülről le is előzte Grosjeant, aki még ekkor is láthatóan darabosan tudta csak az íveken tartani a Lotust.

A legjobb rajt címére Alonso mellett még Sergio Pérez és Paul Di Resta lettek volna esélyesek, akik egyaránt 4-4 helyet javítottak az első körben. Alonso azonban egyetlen féktávon hajtotta végre ezt a hőstettet, ezért ő nyert.

Pérez is megérdemel egy alapos vállon veregetést, bár ő csak hármat javított a kettes kanyarig. Számára az jelentette a legfőbb nehézséget, hogy a 14. rajtkocka miatt a belső oldalról indult, tehát át kellett sorolnia a jobb oldalra. Mivel Jean-Eric Vergne beragadt előtte, ez nem volt túl nehéz feladat. Di Restát viszont akár meg is büntethették volna, hiszen az utolsó előzését úgy teljesítette, hogy átvágta a kettes kanyart, és ezzel egyértelműen előnyt szerzett. Addig félelmetesen jól ment, kiválóan rajtolta le csapattársát és a beragadó Toro Rossókat, majd ő is szinte tökéletesen hajtotta végre a kívülről befékezést. Sajnos kanyarodás végén kis zavar támadt az erőben: egy szabálytalan előzéssel fejezte be a manővert.

A szingapúri rajt lúzere címre csak egy embernek van esélye, méghozzá a Red Bull új szerzeményének, Daniel Ricciardónak. Vergne is beragadt a rajtnál, Ricciardo azonban még hozzá képest is bűn rosszul indult. Utána már jöttek kívül-belül, míg az ausztrál csak középen vergődött. Összesen hat helyet bukott az egyenesben, de becsületére legyen mondva, az egyes kanyarban már egyet vissza is vett a csapattársától, Vergne-től.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!