Miután néhány másodperc leforgása alatt Sebastian Vettel és Fernando Alonso is jobbhátsó defektet kapott a Belga Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, a versenyzők aggódni kezdtek, hogy megismétlődhet a silverstone-i blama, amikor sorozatban mondták fel a szolgálatot a gumik. Éppen ezért magyarázatot követeltek a történtekre, s bár Mark Webber kijelentette, hogy a "törmelék" nem elég ok, az utólagos vizsgálat szerint ezúttal tényleg az volt a hibás.
A Pirelli mérnökei péntek este a versenyigazgató, Charlie Whiting társaságában tartottak terepszemlét a pályán, és a várt helyen, a 13-as kanyar kerékvetője mellett találtak is egy gyanús fémalkatrészt. Az alaposabb elemzés alátámasztotta, hogy ez szúrhatta ki Vettel és Alonso kerekét, mert pontosan beleillett a Ferrari gumiján látható lyukakba, valamint a Red Bullén keletkezett vágásba is.
Az Autosport úgy tudja, az ívelt fémdarab 3 óra 5 perckor esett le Kimi Räikkönen Lotusáról, amikor átvágott vele a rázókövön. Vettel és Alonso 3 perccel később hajtott át rajta.
A Pirelli a biztonság kedvéért anyagfáradási teszteket is végzett a gumikon az éjszaka folyamán, de nem talált semmilyen problémát. Whiting ezután levélben értesítette a versenyzők szakszervezetét, a GPDA-t, hogy az FIA nem lát okot aggodalomra, és nincs szükség további lépésekre az ügyben.
A GPDA elnöke, Pedro de la Rosa a BBC-nek azt mondta, a versenyzők elfogadják a magyarázatot. "Ha most fordult volt elő először ilyesmi, nem izgultunk volna, de az idén tapasztalt problémák fényében kétségkívül aggódtunk" - ismerte el.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!