Társoldalunk:

Di Resta: Van értelme a silverstone-i tesztnek

2013.07.18. 16:41

A skót szerint előnyben vannak azok a csapatok, amelyek az állandó versenyzőikre is számíthatnak a háromnapos gyakorláson. A Caterham már 2014-re tesztel. 

Mivel a Silverstone-ban zajló fiatal versenyzők tesztjét a nagydíjakon felmerülő gumiproblémák miatt részben gumitesztté minősítették át, a csapatok engedélyt kaptak arra, hogy a tesztpilóták mellett az állandó versenyzőiket is autóba ültessék. A legtöbb istálló élt is a lehetőséggel, az élversenyzők közül azonban Fernando Alonso és Jenson Button is úgy döntött, hogy nem kívánnak részt venni a gyakorláson. Ők kételkedtek abban, hogy a teszten hasznos munkát végezhetnek, hiszen a Hungaroringen debütáló új gumikat csak a Pirelli által szigorúan előírt program szerint szabad tesztelni.

A Force Indiával szerdán köröző Paul di Resta szerint azonban jobban járnak azok az istállók, amelyek az állandó versenyzőiket is bevetik a teszten, hiszen ők alig néhány héttel ezelőtt teljesítettek egy nagydíjat Silverstone-ban, így jobban látják a gumik közötti különbségeket. „Ebből a szempontból valószínűleg jobb, hogy mi vezetjük az autót – nemrég versenyeztünk itt, ezért ismerjük az autónk határait ezen a pályán, és észrevesszük a különbségeket” – magyarázta a skót.

Di Resta mindig örül, ha autóba ülhetForrás: Force India

Di Resta szerint egyébként is nagy értéke van minden egyes körnek, amit a versenyzők az autóban tölthetnek, hiszen a tesztkorlátozások miatt erre a nagydíjakon kívül kevés lehetőségük van. „Mindig lelkesen ülök autóba, várom, hogy vezethessek, és segíthessem a csapatot” – mondta a szerdai napot a második helyen záró skót. „Ezért alkalmaznak, és azért, hogy hasznos visszajelzéseket adjak.”

Di Resta hangsúlyozta, hogy a teszt legfőbb célja a gumik viselkedésének megértése, de sok csapat természetesen új alkatrészeket is tesztel. A Caterham tesztpilótája, Alexander Rossi például olyan elemeket próbált ki szerdán, amelyeket a 2014-es autón szeretnének használni. „Egy új mechanikai rendszert használtunk, amely a gyors és lassú kanyarokban is megfelelő balanszot biztosít, így elkerülhetjük az alulkormányzottságot és a túlkormányzottságot is” – nyilatkozta az Autosportnak a fiatal amerikai, aki a 10. legjobb időt érte el szerdán.

„Ezt korábban még nem próbáltuk ki, most először használtuk. Értjük a működését, és holnap ismét lehetőségünk lesz rá, hogy finomítsunk rajta” – mondta Rossi. „Jövőre olyan jelentős szabályváltozások lépnek életbe, hogy mindenképpen előnyt jelent, ha valamit már a jövő évi autónk debütálása előtt ki tudunk próbálni. Sokat dolgoztunk azon, hogy a következő szezonra próbáljunk ki különböző elemeket.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK