Társoldalunk:
Hírlevél

A Renault nem hanyagolja el az idei évet 2014 miatt

A turbómotorok fejlesztése mellett arra is figyelnek, hogy a szezon végéig ütőképes erőforrásokat biztosítsanak a partneristállóiknak. Rob White szerint a gyorsan kopó gumik is növelik a motor szerepét.

Komoly változás előtt áll a Forma-1, jövőre ugyanis - 1988 után először - ismét turbómotoros autókat láthatunk majd a pályán. Az új erőforrásokra való átállás többletmunkát ad a csapatoknak, a legtöbben ezért kénytelenek lesznek beáldozni az idei szezon második felét annak érdekében, hogy ütőképes autót építsenek 2014-re. A négy csapatnak - a Red Bullnak, a Lotusnak, a Williamsnek és a Caterhamnek - motort szállító Renault azonban kijelentette, egész évben ugyanakkora erőbedobással dolgoznak, mint máskor.

"Tisztában vagyunk vele, hogy az általunk ellátott csapatok elvárják tőlünk, hogy továbbra is maximális elkötelezettséggel és odaadással dolgozzunk" - nyilatkozta a Renault F1-es programjának helyettes igazgatója, Rob White az Autosportnak. "Úgy gondolom, hogy a pályán a szokásos teljesítményünket kell nyújtanunk 2013-ban is."

A világbajnokságot egyelőre két Renault-erőforrással hajtott csapat, a Red Bull és a Lotus vezeti, de White szerint a Forma-1-ben nagyon nehéz győzelmet aratni, ezért nem dolgozhatnak csökkentett erőbedobással. Azt elismeri, hogy egyre nagyobb energiát fordítanak a 2014-es motorral kapcsolatos fejlesztésekre, ennek ellenére "a motorokról való gondoskodást és a teljesítmény fenntartását tekintve egész évben a legjobb formánkat szeretnénk nyújtani."

White hozzátette, a végnapjait élő V8-as szívómotor hardverén már nincs értelme jelentős változtatásokat végrehajtani. "Az a szándékunk, hogy a szezon végéig a jelenlegi specifikációval versenyezzünk" - árulta el. "A motorral foglalkozó mérnökök azonban ugyanolyan hozzáállással végzik a munkájukat a pályán - és az előkészületek során a gyárban - is, mint a korábbi években."

White szerint a gyorsan elhasználódó Pirelli gumik miatt idén felértékelődött a versenyzők és az erőforrásokért felelős mérnökök kapcsolatának szerepe. "A pilóták gyorsítás és fékezés közben a motorbeállítások változtatásával tudnak a legjobban vigyázni a gumikra" - magyarázta. "Ez nagyon fontos egy olyan időszakban, amikor mindenki az abroncsait próbálja kímélni."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

KAPCSOLÓDÓ CIKK