Társoldalunk:

Ezt jelenti a Multi 21 kód a Red Bullnál

2013.04.03. 15:30

A csapatfőnök kifejtette, mit takar a kód annál a parancsnál, amelynek nem engedelmeskedett Sebastian Vettel Malajziában. A Red Bull a botrányon túl legalább annak örülhetett, hogy új rekordot állított fel az egyik bokszkiállás gyorsaságában.

A Malajziai Nagydíjon Sebastian Vettel figyelmen kívül hagyta a Red Bull utasítását az utolsó kerékcserék után, hogy maradjon csapattársa, Mark Webber mögött. A német versenyző ehelyett megtámadta és megelőzte az élen haladó Webbert, aki a leintés után dühösen a "Multi 21" kifejezést vetette oda többször Vettelnek.

Mint kiderült, a Red Bullnál ezt a kódot használják arra, hogy a pilóták tartsák a pozícióikat. Christian Horner csapatfőnök a Sky Sportsnak elmagyarázta, mit takar a kód. "A Multi 21 csupán azt jelenti, hogy a 2-es rajtszámú autó legyen az 1-es előtt. A Multi 12 meg azt, hogy az 1-es számú a 2-es előtt. Nem bonyolult" - mondta.

Mivel rövid időn belül már másodszor fordult elő, hogy az egyik versenyző fittyet hányt a parancsra - Webber a 2012-es szezonzárón nem engedte el Vettelt -, Horner felvetette a változtatás lehetőségét. "Egyik versenyzőnk sem értette meg az üzenetet az előző három futamon, ezért lehet, hogy változtatnunk kell a kódon, és valami újat kipróbálni."

Egy újságíró korábban arra tippelt, hogy a Multi 21-ben a két szám a kormánykeréken lévő forgókapcsolók számokkal jelzett állására utal takarékos üzemmódban.

A Red Bullról főleg bomlasztó hírek érkeztek a Malajziai Nagydíj után, de a csapat valaminek mindenképpen örülhet: a közlemények szerint a szerelők megdöntötték a korábbi bokszkiállás-rekordot, méghozzá több alkalommal is. Az előző csúcsot a McLaren állította fel a tavalyi Német Nagydíjon 2,31 másodperccel, a Red Bull szerelői azonban ennél ötször is gyorsabban cseréltek kereket Vettel és Webber autóján.

Az új rekord 2,05 másodperc, ezt Webber 19. körben megejtett második bokszkiállásánál hajtották végre. Az ausztrál előző, illetve következő két kerékcseréjénél sorrendben 2,13, 2,21, 2,26 másodperc volt a művelet időtartama. Vettel első bokszkiállásánál szintén fürgék voltak a szerelők, 2,13 másodperc alatt végeztek a feladattal.

A csapat a közleményében hangsúlyozta, nem használják a "tökéletes" kifejezést az új rekordot eredményező bokszkiállásukra, mivel még annál is lehet gyorsabbat végrehajtani. Szerintük lehetséges, hogy már idén 2 másodperc alá menjen valaki. Arról, hogy a csapatok milyen módszerekkel tudták ilyen szintre csökkenteni a bokszkiállások időtartamát, bővebben itt olvashatnak.

KAPCSOLÓDÓ CIKK