Társoldalunk:

Sutil is tesztelheti a Force Indiát

2013.02.15. 11:36

Már átesett az üléspróbán, a jövő héten vezethet Barcelonában. A csapatnál közben tagadják, hogy Vijay Mallya cégcsoportjának gondjai fenyegetik az ő létüket is.

Az egyetlen szabadon maradt 2013-as pilótaülés a Force Indiánál van, és úgy tűnik, Jules Bianchi mellett - akit a csapat az éles bevetés előtt eredetileg két éven át szeretett volna tesztpilótaként foglalkoztatni - tényleg Adrian Sutil esélyes rá.

A Force India ugyanis a Guardiannek megerősítette, hogy a német már átesett az üléspróbán. A jövő héten keddtől péntekig tartó "barcelonai teszt beosztása még nem végleges, de elképzelhető, hogy Adriant bevonjuk" - idézi a lap az istálló szóvivőjét. "Jövő hétfőn fogjuk közölni, hogy melyik nap ki vezet majd."

A 30 éves Sutilt, aki 2006 és 2011 között 90 nagydíjon állt rajthoz - minden alkalommal a Force India, illetve jogelődje, a Spyker színeiben -, egy évvel ezelőtt a bíróság 18 hónapos, felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte, mert egy üveggel megvágta a Lotus-tulajdonos Eric Luxot, miután a Kínai Nagydíjat követő partin összeszólalkozott vele. Az ügynek hivatalosan nem volt köze ahhoz, hogy a Force India 2011 után nem hosszabbította meg Sutil szerződését, Nico Hülkenberget igazolva le a helyére.

A csapat közben kénytelen volt ismét cáfolni, hogy a léte veszélyben forog a tulajdonos, Vijay Mallya cégcsoportjával kapcsolatos problémák miatt. Mallya légitársasága, a régóta gondokkal küzdő Kingfisher a szakadék szélére sodródott, miután hitelezői - 17 bank - elvesztették a türelmüket, és kb. 840 millió fontot követelnek vissza tőle.

A hírre a Kingfisher részvényeinek ára 24 óra alatt 5 százalékkal zuhant, alig egy nappal később pedig kiderült, hogy a Force India másik résztulajdonosa, a Sahara is bajban van: az indiai tőzsdefelügyelet 3 milliárd fontot követel tőle egy üzleti szabálytalanság miatt. Az istálló helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley azonban kijelentette, hogy ez az ő anyagi biztonságukat nem érinti.

"Ami Vijay cégeivel történik, annak nincs köze az F1-es csapathoz" - mondta. "A United Spirits részvényeinek árfolyama néhány hónap alatt megnégyszereződött, úgyhogy azzal például nagyszerű üzletet csinált."

"Minket azonban nem érint, hogy a Kingfisher vagy a United Spirits jól teljesít-e, vagy sem.  Ezt az üzenetet mégis borzasztóan nehezen tudjuk átadni a külvilágnak, hiába próbálkozunk vele évek óta. Három-négyhavonta megjelenik egy sztori arról, hogy épp csődbe akarunk menni, valaki elad minket, vagy ilyesmi, de ez már öt éve így megy, úgyhogy megszoktuk."

KAPCSOLÓDÓ CIKK