Vágólapra másolva!
A csapatoknak péntekig kell átutalniuk az FIA számlájára a 2013-as nevezési díjakat, a versenyzési jog a világbajnoknak a legdrágább.

A Forma-1-es csapatoknak péntekig kell átutalniuk a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) számlájára a 2013-as nevezési díjat, amely az új, most bevezetésre kerülő rendszer szerint az eredményeikkel arányos összegű.

Az 500 ezer dolláros alapdíjon felül mostantól a 2012-ben megszerzett pontonként mindenkinek 5 ezer, a konstruktőri világbajnokság győztesének 6000 eurót kell fizetnie az indulási jogért. Noha így a Red Bullra 3,26 millió dollár, azaz mintegy 704 millió forint jut, az FIA elnöke, Jean Todt úgy véli, ez a szisztéma igazságosabb az eddiginél.

"A kisebb csapatoknak az eddiginél kevesebbet, 500-800 ezer dollárt kell fizetniük. Ez a tizenkét istállóból hatot jelent" - mondta az Autosportnak korábban. "A nagy csapatok, amelyeknek a bevétele is a nagyobb, többet fognak fizetni."

"Úgy érzem, aki többet keres, annak minden demokratikus országban is több adót kell fizetnie."

Az alapdíjat már mindenkinek be kellett fizetnie, amikor lejárt a nevezési határidő. A HRT azonban haladékot kapott, s ha most sem tudja átutalni a jogdíjat - ami szinte biztos -, végképp elveszíti a lehetőséget, hogy 2013-ban rajthoz állhasson a nagydíjakon.

Az egyes csapatokra eső nevezési díjak az alábbiak:

1. Red Bull Racing (460 pont) 3,26 millió dollár
2. Ferrari (400 pont) 2,5 millió dollár
3. McLaren (378 pont) 2,39 millió dollár
4. Lotus (303 pont) 2,015 millió dollár
5. Mercedes (142 pont) 1,21 millió dollár
6. Sauber (126 pont) 1,13 millió dollár
7. Force India (109 pont) 1,045 millió dollár
8. Williams (76 pont) 880 ezer dollár
9. Toro Rosso (26 pont) 630 ezer dollár
10. Caterham (0 pont) 500 ezer dollár
11. Marussia (0 pont) 500 ezer dollár
12. HRT (0 pont) 500 ezer dollár

A Red Bull rövid közleményben reagált arra is, hogy az FIA tisztázta Sebastian Vettelt az interlagosi sárga zászlós előzés gyanúja alól. "Örömmel, de meglepetés nélkül fogadtuk, hogy az FIA megerősítette, a 2012-es Brazil Nagydíj kapcsán nincs semmiféle ügy, amit tisztáznunk kellene" - írták. "Rendkívül büszkék vagyunk Sebastian hihetetlen eredményére, arra, hogy ő lett a legfiatalabb háromszoros világbajnok."