Társoldalunk:

Lebőgtünk az F1-es kerékcserével

2012.07.28. 10:01

A Pirelli rendhagyó sajtótájékoztatóján kipróbálhattuk, milyen kereket cserélni egy Forma-1-es autón. Kilenc másodperc alatt végeztünk, messze elmaradva a McLaren 2,31 másodperces világcsúcsától.

Játékos sajtótájékoztatóval szórakoztatta az újságírókat a Pirelli a Magyar Nagydíj pénteki szabadedzései után. A Forma-1 hivatalos gumiszállítója jóvoltából kesztyűt húzhattunk és megpróbálhattuk megdönteni a McLaren Hockenheimben felállított, 2,31 másodperces kerékcsererekordját. Nem sikerült, csúnyán lebőgtünk.

A rendezvény sztárvendége a Pirelli tesztpilótája, a Toro Rossótól tavaly elküldött Jaime Alguersuari volt. Jövőjéről nem beszélt a spanyol, de annak nagyon örül, hogy az olaszokkal dolgozhat. "Amikor tavaly decemberben kiderült, hogy a Toro Rosso nem számít rám, rögtön tudtam, hogy a Pirelli állása kell nekem. Azonnal ráhajtottam" - mondta Alguersuari, aki nagyon bízik benne, hogy jövőre újra versenyzői álláshoz jut.

"A Forma-1-ben a gumi a minden. Mivel egyébként a tesztelés nem engedélyezett, nagyon értékes számomra az a tapasztalat, amit a Pirellivel gyűjthetek. Ez akár kapóra is jöhet egy új szerződéshez." Alguersuari a rövid interjú után szerelői képességeit is megvillantotta, a Pirelli demóautóján öt és fél másodperc alatt cserélt kereket.

Forrás: [origo]

A spanyol után az újságírók következtek - kínos volt nézni a légkulccsal való szánalmas bénázásokat. Az F1hírek újságírója elsőre 21 másodperc alatt végzett, ami döbbenetesen gyenge a McLaren-rekordhoz képest, viszont velük ellentétben nem is gyakoroltuk be a műveletet nyolcszázszor. Ha másra nem, a fejlődés ütemére legalább büszkék lehetünk, másodjára kilenc másodperc is elég volt az akcióhoz. Ez is elég zsúfoltnak tűnt, holott egy wokingi szerelő ennyi idő alatt majdnem négyszer végez.

Az első AA utcai abroncs a Pirellitől

A Pirelli új mintázatú utcai abroncsáról, a P7 Cinturato Blue-ról is szólt a sajtótájékoztató. Idén novembertől csak olyan gumit lehet forgalmazni, amelyen megtalálható az új energiacímke, ez a gördülési ellenállásról, nedves tapadásról és külső zajszintről ad információt. A Pirelli új mintázata elsőként kapta meg a legjobb, A jelű minősítést a gördülési ellenállásra és nedves tapadásra is, a sok forgalmazott méret közül három büszkélkedhet ezzel az értékeléssel.


Ez a teljesítmény második helyet ért az újságírók versenyében, örömre mégsem volt ok, mert a győztes kolléga három másodperccel alázta a mezőnyt. Volt annyi sütnivalója, hogy ésszel és ne erőből oldja meg a feladatot: míg mindenki más az ügyetlenebb, bal kezével nyúlt a letekert anya után és csavarta vissza a helyére, ő inkább a pisztolyt tette át balra és jobb kezével matatott. Ezzel másodperceket nyert, miközben Sam Michaelék a századokért gyakorolnak reggeltől estig. Hát, még van hová fejlődni!

KAPCSOLÓDÓ CIKK