Társoldalunk:

Megint össztűz alatt a Red Bull autói

2012.05.27. 16:31

Több élcsapat fontolgatta, hogy óvást nyújt be a Red Bull ellen az autó padlólemeze miatt, de végül letettek erről. A bajnoki címvédő istállónál azonban nyugodtak, mert elmondásuk szerint az FIA szabályosnak találta a rajta lévő réseket.

A Monacói Nagydíj előtt több csapat - állítólag a Ferrari, a McLaren és a Mercedes - elégedetlenségét fejezte ki a Red Bull padlólemezére vágott kis lyukak miatt, amelyek a padlólemeznek a hátsó kerekek elé nyúló részén találhatók, és az sem volt kizárt, hogy óvást nyújtanak be. A riválisok úgy vélik, elképzelhető, hogy a nyílások szabálytalanok, a futam után azonban a McLaren és a Ferrari irányítói is kijelentették, hogy egyelőre nem szándékoznak óvni.

A padlólemezre vonatkozó előírásokról a Technikai Szabályzat 3.12.5-os pontja rendelkezik. Itt rögzítve van, hogy a referenciasíknak és a többi lépcsőzetes síknak, valamint az ezek közötti részeknek egységes, merev, folytonos felületet kell alkotnia, ugyanakkor bizonyos helyeken (a pilótafülke elejének vonalától 450 milliméterrel hátrébb) engedélyezett teljesen zárt lyukak bevágása, ha ezekbe alulról betekintve az autó egyetlen más része sem látszik. A Red Bull esetében valószínűleg teljesülnek a feltételek, mert a nyílások függőleges irányban vannak, azonban lehet, hogy tiltott helyen.

Forrás: Red Bull

A kifogásolt megoldás feltételezhetően azt a célt szolgálja, hogy a réseken keresztül nagy energiájú levegő áramoljon a kerekek és a diffúzor közé, aminek révén csillapodnak a kerék által megbolygatott áramlatok, így javul a diffúzor hatásfoka, és nő a hátsó leszorítóerő. A Red Bull autói már az áprilisi Bahreini Nagydíj óta az említett padlólemezzel mennek. A csapat nem tervezi, hogy az ellenfelek kritikája miatt változtatnak az RB8-akon: az Autosport idézte az egyik magas rangú mérnököt, aki elmondta, hogy az FIA minden szabályosnak talált az autókon. Christian Horner csapatfőnök szintén leszögezte, hogy teljes mértékben hisznek az autó szabályosságában.

A BBC Sports azt írja, a Ferrari és a Sauber autóin hasonló megoldás található, annyi eltéréssel, hogy az F2012 és a C31 padlólemezén nem lyukakról van szó, mert a vágatok nem zártak, így azok a padlólemezek alakjának tekinthetők.

Forrás: [origo]

KAPCSOLÓDÓ CIKK