Társoldalunk:
Hírlevél

Chandhok átnyergelt egy prototípusra

2012.01.13. 17:05

A Hosszútávú Világbajnokságban szereplő új csapatának technikai főnöke nem más, mint a Ferrari-McLaren kémbotrány főkolomposa, Nigel Stepney.

A Forma-1 történetének második indiai versenyzője, Karun Chandhok 2010-ben, a Hispania színeiben mutatkozott be, a mezőny leglassabb csapatával azonban nem sikerült figyelemre méltó eredményeket elérnie. 2011-ben a Lotus tartalékpilótája lett, a Német Nagydíjon el is indulhatott Jarno Trulli helyén.

A 28 éves indiai a 2012-es idényre nem kapott versenyzői szerződést, ezért úgy döntött, elhagyja a Forma-1-et, és a sportautók világában keres új kihívásokat: a JRM Racing csapatánál a Hosszútávú Világbajnokságon (WEC) vesz részt. A Le Mans-i 24 órás és a sebringi 12 órás versenyt  is magába foglaló bajnokságot 2012-ben rendezik meg először.

"A 2011-es idény végén megvizsgáltuk, milyen lehetőségeink vannak a Forma-1-ben. Úgy tűnt, nincs esélyünk a szerződésre, ezért úgy döntöttem, hogy az F1-en kívül nézek körül. A WEC tűnik a második legjobb megoldásnak" - nyilatkozta Chandhok a csapat hivatalos közleményében. 

Amelyből kiderül, hogy a JRM Racing technikai főnöke nem más, mint a Ferrari korábbi csapatmenedzsere, Nigel Stepney. "A csapat tulajdonosa, James Rumsey és a technikai részleg főnöke, Nigel Stepney is nagyon motivált, látszik, hogy jó munkát szeretnének végezni" - árulta el Chandhok.

Stepney a Ferrari és a McLaren között 2007-ben kirobbant kémbotrány főszereplője volt, ő adta át Mike Coughlannek az olaszok autójára vonatkozó bizalmas dokumentumokat. Az eset után természetesen távozni kényszerült a Forma-1-ből, 2010-ben ráadásul az olasz bíróság húsz hónap börtönbüntetésre ítélte, bár ennek letöltésére valószínűleg nem kerül sor.

A korábban Michael Schumacherrel is szorosan együtt dolgozó mérnök 2008-ban egy - az autósportban is használatos - fedélzeti kamerákat gyártó cégnél, a Gigawave-nél vállalt állást. A cégnek az FIA GT bajnokságban is volt érdekeltsége, Stepney így került a sportautók közelébe. 2009-ben a Nissan GT csapatához szerződött, egy évvel később pedig a Sumo Power GT csapat menedzsereként tevékenykedett.

KAPCSOLÓDÓ CIKK