Vágólapra másolva!
Az 1958-ban alapított cég már több istállónak épített autót az évek során, de gyári csapatként eddig kudarcot vallott.

A Lola ügyvezető igazgatója, Robin Brundle azt mondja, az 1958-ban Eric Broadley által alapított cég ismét szeretne megpróbálkozni a Forma-1-es részvétellel, ha a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) feloldaná a jelenleg érvényes korlátozást, amely szerint csak tizenkét csapat lehet a mezőnyben.

"Készen állunk és várunk" - mondta Brundle az Autoweeknek. "Az autósport teszi ki az üzletünk egyharmadát, és bármilyen irányba szívesen terjeszkedünk. Idén jó úton haladunk afelé, hogy 40 millió dolláros forgalommal zárjuk az évet, és öt éven belül el szeretnénk érni a 77 milliót. Egy Forma-1-es program több tízmillióval megdobná ezt a számot."

"A képességeinket megőriztük. Mindent meg tudnánk oldani egyetlen épületben, és bízunk benne, hogy ha az FIA kiad egy tizenharmadik licence-et is, pályázhatunk rá. Egy motorszállítót még muszáj szereznünk, hogy megtervezhessük az autó hátsó részét 2014-re, amikor életbe lépnek az új motorszabályok. De egyébként készen állunk."

A Lola az évtizedek során az autósport egyik meghatározó konstruktőre lett, szinte minden gyorsasági sorozathoz épített autót Le Mans-tól a CanAm-en át a CART-ig. A Forma-1-ben már 1962-ben jelen voltak, Reg Parnell számára készítették el az Mk4-es modellt, de ők jegyezték például a "Hondola" néven híressé vált konstrukciót is, a Honda RA300-at, amely John Surteesszel a volánnál megnyerte az 1967-es Olasz Nagydíjat. Az 1980-as évek közepén a Team Haas Lola (Beatrice) istállóval képviseltették magukat a sorozatban.

Gyári csapatként azonban már többször kudarcot vallottak. 1994-ben és 95-ben több F1-es prototípust is építettek, de a cég gyakorlatilag tönkrement, amikor az 1997-re tervezett MasterCard Lola projekt kapásból befuccsolt. Szélcsatorna nélkül fejlesztett autójuk olyan katasztrofálisan lassú volt - még saját F3000-es autójuknál sem volt gyorsabb -, hogy a programot a szezon első versenye után leállították. A cég ezután egy új tulajdonos, Martin Birrane kezébe került.

A Lola is egyike volt az FIA által 2010-re meghirdetett új helyekre jelentkező csapatoknak, ám a költségvetési plafon tervének elvetése után a pályázatukat visszavonták.