Társoldalunk:
Hírlevél

Brawn: Nem biztos, hogy a DRS jót tett az F1-nek

2011.10.13. 11:44

Ross Brawn szerint az idény végén meg kell vizsgálni, milyen hatással volt a DRS az idei versenyekre. Szerinte a Pirellinek nagyobb szerepe volt abban, hogy izgalmasabb lett a küzdelem.

A kisebb leszorítóerőt létrehozó, így nagyobb sebesség elérését segítő, állítható hátsó szárnyat (DRS) a 2011-es szezon kezdete óta használhatják a csapatok, az eszköz hatásairól azonban megoszlanak a vélemények. Idén számos futamon rekordszámú előzést láthatott a közönség, egyesek szerint viszont a DRS túlságosan megkönnyítette a manőverek végrehajtását. A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn azonban úgy véli, a szintén idén bemutatkozó Pirelli gumiknak nagyobb szerepük van az izgalmakban.

"Nehéz megítélni, hogy mennyit számít a DRS, mert a hatása nem olyan nagy, mint a gumiké" - idézi Brawnt az Autosport. Az olasz gyártó abroncsai ugyanis lényegesen gyorsabban kopnak, mint a korábban használt Bridgestone-ok, így az idei versenyeken nagyobb szerepet kapott a helyes gumiválasztás és a megfelelő stratégia.

"A DRS-t azért vezették be, hogy ne legyenek egyhangúak a versenyek, de ebben a gumiknak is nagy szerepük volt. Szerintem a szezon végén az FIA-val együtt elemeznünk kell a helyzetet, meg kell néznünk, hol volt negatív hatása, hol segített, és mit nyertünk vele - meg kell vizsgálnunk, hogy minden tekintetben az előzetes terveknek megfelelően működött-e" - nyilatkozta az állítható szárnyról a csapatfőnök, aki egyetért azzal, hogy néha túl könnyű volt az előzés a DRS miatt.

"Volt néhány olyan verseny idén, amikor azt kívántuk, hogy bárcsak ne lenne DRS, mert pozíciókat veszítettünk miatta. A montreali futam jó példa erre" - magyarázta. Kanadában Michael Schumacher sokáig a második helyen haladt, a verseny végén azonban már nem tudta kivédeni ellenfelei támadásait, így végül csak negyedik lett. "Ez elég bosszantó, de azt kell kiderítenünk, hogy a rajongóknak mi a véleményük: izgalmasnak találják-e a DRS segítségével végrehajtott előzéseket, vagy pedig jobban szeretik, ha nehezebb előzni. Ebben az esetben a gumikon és más tényezőkön is el kell gondolkodnunk."

KAPCSOLÓDÓ CIKK