Vágólapra másolva!
Eddig hivatalosan 150 előzést hajtottak végre a pilóták az eddig három futamon, ez pedig új rekord a sportág történetében.

A rengeteg előzés legfőbb oka a sok kiscsapat, az állítható hátsó szárny, a gyorsan kopó Pirelli gumi és a KERS rendszer.

A finn Turun Sanomat nevű szaklap összesítése szerint Kínában összesen 63 alkalommal előztek a pilóták, ami húszéves rekord a száraz pályán megrendezett versenyek történetében. Ez a szám magasabb, mint a két évvel ezelőtti esős futamon végrehajtott összes előzés, és lényegesen több, mint a 2008-as futamon, amikor mindösszesen kilenc alkalommal láthattunk helycserét a sanghaji versenyen.

A lap szerint Malajziában is jelentősen nőtt az előzések száma: a két héttel ezelőtti versenyen 56, 2010-ben 24, 2008-ban pedig csupán öt előzést láthattak a nézők.

A legkevésbé látványos verseny a melbourne-i volt, de a 29 előzés így is néggyel több, mint tavaly, és 17-tel több, mint 2008-ban.

"Korábban sok szó esett az új szabályokról, de el kell ismerni, hogy működik a dolog. Sokkal több lett az előzés, a versenyek kiszámíthatatlanná váltak" - nyilatkozta Heikki Kovalainen, a Team Lotus pilótája.

Forrás: Williams