Vágólapra másolva!

Alonso: Mindenképp megnyertük volna a vb-címet

Fernando Alonso szerint akkora fölényben volt a Renault a Forma-1-es szezonzáró Kínai Nagydíjon, hogy a McLarennek akkor sem lett volna esélye az első helyre, ha Juan Pablo Montoya végig versenyben marad. Flavio Briatore visszavonult volna, ha a Renault idén nem szerzi meg a világbajnoki címet, Michael Schumachert figyelmeztetésben részesítette a versenybíróság Christijan Albersszel történt korai ütközése miatt.

Gyakorlatilag a 18. körben eldőlt a konstruktőri vb-cím sorsa a Kínai Nagydíjon, a mclarenes Juan Pablo Montoya ekkor átrongyolt az egyik kerékvető vízelvezetőjének leszakadt fedelén, ami egy motorhibával kiegészülve néhány fordulóval később a kiesését jelentette. Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella révén a Renault eközben magabiztosan őrizte az első két helyet, s lényegében a verseny közepén bebiztosította a Renault-nak az újabb vb-címet.

A francia istálló új fejlesztésű motorral érkezett Sanghajba, amely tökéletesen beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Alonsónak már az időmérőn sem volt ellenfele, s mint utóbb kiderült, jóval több benzin volt autójában, mint amire a szakértők tippeltek. "A rajt után keményen nyomtam a gázt, hamar húsz másodperces előnyre tettem szert, s ami azt illeti, a safety car bejövetele inkább ártott nekünk, mint használt" - nyilatkozta Alonso.

"Montoya kieséséig magas fordulatszámon pörgettük a motort, utána azonban visszavettünk a teljesítményből, annyival gyorsabbak voltunk a többieknél. Ez a futam a legkönnyebbek egyike volt, uraltuk a hétvégét, akármit is csinált volna a McLaren, meglett volna a vb-cím. Fantasztikus érzés volt látni, hogy a fiúk végre kitombolták magukat örömükben, megérdemelték ezt a sikert. Bebizonyítottuk, hogy tudunk kockázatot is vállalni, ha kell."

A csapatfőnök Flavio Briatore csak úgy sugárzott az örömtől, s a La Reppublica című napilapnak elárult egy titkot is. "2001-ben érkeztem a Renault-hoz, s azt ígértem, hogy 2005-ben világbajnokok leszünk. Megcsináltuk, ha nem így lett volna, visszavonulok. Nagyon boldog vagyok, győzteshez illően domináltunk Kínában, nagy köszönet ezért az Enstone-ban és Viry-ben dolgozó stábnak (is)."

A McLaren nem tehetett mást, gratulált a Renault-nak a világbajnoki címhez, bár Ron Dennis csapatfőnök szerint azért másképp is alakulhatott volna a végeredmény. "Nem úgy alakultak a dolgok, ahogy előzetesen reméltük, de a motorsport már csak ilyen" - mondta Dennis. "Azt hiszem, ma minden ellenünk dolgozott, a safety car miatt a stratégiánkból származó előnyünket sem tudtuk kihasználni."

Szurkoljon a Fórumban, értékelje a többiekkel a szezont!

Prost sokallja a változtatásokat

Alain Prost, négyszeres világbajnok és volt csapatfőnök szerint túl sok a szabályváltoztatás a Forma-1-ben, s ez nem tesz jót a sportágnak. "A háttérben tartós konfliktusok húzódnak meg, s ez vezet az állandó módosításokhoz" - vélekedett az 50 éves Prost. A McLarennel 1985-ben, 1986-ban és 1989-ben, a Williamsszel pedig 1993-ban világbajnok pilóta különösen értelmetlennek tartja, hogy motorcsere után tíz hellyel hátrébb sorolják az érintett versenyzőt. "A futam a fontos, nem az edzés. Így fordulhatott elő, hogy a finn Kimi Räikkönen ugyanannyi versenyt nyert, mint a világbajnok spanyol Fernando Alonso." (MTI)

Räikkönen elismerte, hogy nem a McLaren napja volt a vasárnap, Montoya pedig csak a fejét csóválta a csatornafedő miatt. "Ilyen dolgok néha megtörténnek, nem örülök, de nem tehetek ellenük semmit" - bökte ki. A pálya tervezője, Hermann Tilke szerint hibás rögzítés miatt szakadt ki a Montoya által eltalált darab a pályából, a kolumbiainak "egyszerűen csak pechje volt".

Michael Schumacher sem volt éppen szerencsés, bár annyiban mindenképp, hogy Montoya kiesése miatt megtartotta a harmadik helyet a világbajnoki pontversenyben. A hétszeres világbajnok már a rajtrácsra menet összeütközött a minardis Christijan Albersszel, nem nézett a tükörbe és behúzódott elé. Paul Stoddart tajtékzott a boxban, szerinte egyértelműen a német volt a ludas, de hasonlóképp vélekedett a versenybíróság is, amely utóbb figyelmeztetésben részesítette a ferrarist. Aki aztán tartalékautójával az első safety car vezette periódusban csúszott ki senkitől sem zavartatva, lezárva katasztrofális szezonját.

"Gumijaim már a huszonharmadik körre teljesen elkoptak, a hosszú cammogás miatt le is hűltek" - emlékezett vissza az esetre Schumacher. "Hirtelen fékeztek előttem, lassítottam én is, de az autó azonnal megcsúszott, s rögtön a kavicságyban találtam magam. Nem bosszant a dolog, mert a gumik állapota miatt amúgy sem biztos, hogy célba értem volna, az egyetlen pozitív dolog, hogy meglett a bronzérem."

[origo]